لوستر در دکوراسیون داخلی

در گذشته کاربرد لوستر منحصرا مربوط به افراد ثروتمند بوده که به عنوان یک کالای لوکس از آن در خانه‌های اشرافی خود استفاده می‌کردند. اما امروزه لوستر در دکوراسیون داخلی خانه به عنوان یک کالای ضروری و اساسی استفاده می‌شود. لوستر به عنوان یک کالای مهم در اتاق خواب، پذیرایی، آشپزخانه و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد لوستر در دکوراسیون داخلی در حال حاضر بیشتر از نور بخشیدن به فضا و ایجاد روشنایی است. لوستر جذابیت خاصی به فضای دکوراسیون داخلی خانه شما می‌بخشد. این وسیله نه تنها استفاده تزئینی دارد بلکه کاربردی نیز هست. لوستر همچنین می‌تواند ظاهری مدرن به محل زندگی شما ببخشد و یا فضایی را که در پی ایجاد آن در خانه خود هستید تقویت کند. روشنایی یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین چیزها برای داشتن دکوراسیونی زیبا است. چرا که بدون وجود روشنایی و نور کافی حتی اگر شما بهترین انتخاب را هم در چیدمان و انتخاب بقیه وسایل داشته باشید اصلا به چشم نمی‌آید و با یک انتخاب اشتباه، زیبایی تمام دکوراسیون داخلی خانه شما زیر سوال می‌رود. با توجه به نکاتی که گفته شد و نکاتی که احتمالا از قبل می‌دانید کاربرد لوستر در دکوراسیون داخلی بسیار زیاد و مهم است.

انواع جنس لوستر

لوستر کریستالی در دکوراسیون داخلی

این نوع لوستر در دکوراسیون داخلی معمولا عامه پسندتر از بقیه انواع آن است چرا که تقریبا با هر نوع سلیقه‌ای متناسب است. از آنجایی که قیمت لوسترهای کریستالی با توجه به جنس کریستال‌های استفاده شده در آن تعیین می‌شود می‌تواند متغییر باشد. کریستال موجود در این لوسترها از شیشه، سرب و پلاستیک تشکیل شده است و هر چه میزان سرب آن بیشتر باشد درخشش آن بیشتر شده و کیفیت بالاتری نیز دارد. معمولا کریستال‌های ساخت دو کشور چک و اتریش از میزان سرب بالاتری برخوردارند. در آخر لازم به ذکر است که این نوع از لوستر با اینکه از بقیه جنس‌های آن گران‌تر است اما شکیل‌تر و شیک‌تر نیز می‌باشد.

لوستر شیشه ای
لوستر چوبی دهکده نور

لوستر چوبی در دکوراسیون داخلی

با وارد شدن به فضای مدرنیته و تنوع اجناس با توجه به سبک سلیقه مردم، در انواع جنس لوستر نیز تنوع ایجاد شد. یکی از محبوب‌ترین انواع لوسترهای مدرن برای دکوراسیون خانه در بین جنس‌های موجود لوستر چوبی است. لوسترهای چوبی را در بخش‌های مختلفی از خانه می‌توانید استفاده کنید، مثلا اتاق‌های خواب، راهروها و یا آشپزخانه. این نوع از لوستر می‌تواند انتخاب مناسبی برای کسانی باشد که به وسایل چوبی علاقه دارند.

لوستر فلزی در دکوراسیون داخلی

لوسترهای فلزی شامل آن دسته از انواع لوستر هستند که در ساخت آن از فلزهایی نظیر برنج، آلومینیوم، آهن و… استفاده شده باشد. مزیتی که این لوستر دارد آن است که محدودیت مکانی ندارد و در هر جایی که بخواهید می‌توانید از آن استفاده کنید. این نوع لوستر در طرح‌ها و نقش‌های متفاوتی تولید می‌شود تا با سلیقه‌های متفاوت جور باشد و افراد بیشتری از آن استفاده کنند.

لوستر فلزی
لوستر برنزی دهکده نور

لوستر برنزی در دکوراسیون داخلی

فلز برنز از دیرباز تا به حال به خاطر مقاومتی که در برابر رطوبت و خوردگی دارد، نقش بسیاری در صنایع مرتبط با دکوراسیون داشته و در ادامه نیز از آن استفاده‌های زیادی خواهد شد. این فلز می‌تواند در آب و هوا و نواحی مختلف به راحتی استفاده شود. لوسترهای برنزی معمولا کم نور هستند اما لازم به ذکر است که اگر با کم نوری آن مشکل دارید می‌توانید این مدل را به همراه کلاهک یا لاله نیز استفاده کنید و از نور خیره کننده آن لذت ببرید. البته بعد از خرید این لوستر در دکوراسیون داخلی می‌توانید گاهی بدون لاله آن نیز از این لوستر استفاده کنید و از زیبایی کلاسیک آن و همچنین درخشندگی بالای آن لذت ببرید. 

از مدل های جدید  لوستر اتاق خواب و چراغ سقفی و آباژور رومیزی در فروشگاه دهکده نور دیدن فرمائید

انواع سبک‌های طراحی لوستر

سبک لوستر در دکوراسیون داخلی با توجه به باقی وسایل تعیین می‌شود و نقش مهمی در تکمیل کردن دکوراسیون منزل دارد. بنابراین بهتر است قبل از تهیه لوستر به سبک مد نظرتان فکر کرده و با خیال راحت اقدام کنید تا بعدا از انتخاب خود پشیمان نشوید.

لوستر مدرن در دکوراسیون داخلی

لوسترهای مدرن معمولا با هر سبک دکوراسیونی ست می‌شوند. اگر می‌خواهید دکوراسیون خود را عوض نکنید و خود نور برای شما اهمیت بیشتری از تزئینات دارد، لوستر مدرن می‌تواند برایتان انتخاب خوبی باشد.

لوستر کلاسیک در دکوراسیون داخلی

اگر فضای مورد نظر شما کلاسیک است این نوع لوستر در دکوراسیون داخلی می‌تواند انتخاب شما باشد. اما لازم است بدانید که داشتن لوستر کلاسیک دردسرهایی نیز دارد. مثلا تمیز کردن آن سخت است و شاید مجبور شوید برای یک دست بودن سبک و فضای خانه برخی از وسایل چیدمان‌تان را عوض کنید

لوسترهای مدرن
لوستر کلاسیک

لوستر صنعتی در دکوراسیون داخلی

این نوع لوستر چراغ‌های زیبا با فرم‌های گوناگون و معمولا ساده را شامل می‌شود که برای استفاده چندتایی در کنار هم و معمولا در فضاهای عمومی کاربرد دارند. این لوسترها عامه پسند هستند و در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند.

لوستر روستیک در دکوراسیون داخلی

این سبک با تاکید بر روی طبیعت‌گرایی و نیز سادگی، با متریالی نظیر آهن، چوب، فرفورژه و لامپ‌های سبک ادیسون در غرب آمریکا رایج شد. این لوسترها حس نوستالژی دارند و با فضاهایی که چوبی هستند به خوبی ست می‌شوند و قابل استفاده در آشپزخانه، کافه و اتاق‌های کوچک هستند.

لوستر صنعتی
لوستر روستیک

لوستر معاصر در دکوراسیون داخلی

اگر مینیمال و خاص بودن از آیتم‌های مورد نظر شماست، این سبک لوستر می‌تواند برایتان انتخابی خوب باشد. لوستر معاصر با فضا و روح محل مورد نظر شما ارتباط گرفته و با آن هماهنگ می‌شود از این رو انتخاب خاصی است و میزان عامه پسند بودنش کمتر است.

لوستر اسپرت در دکوراسیون داخلی

لوستر اسپرت را می‌توان در فضای کلاسیک نیز استفاده کرد. این لوستر شامل لوسترهاییست که از طریق زنجیر به سقف وصل می‌شود و انتخاب مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند چندین سال از لوستر در دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده نمایند.

لوسترهای معاصر
لوستر اسپرت

نکات مهم در انتخاب و نصب یک لوستر مناسب برای محیط شما

با توجه به سبک چیدمان محل مورد نظرتان مهم است که به نوع لوستری که انتخاب می‌کنید نیز توجه داشته باشید و آن‌ها را با هم هماهنگ کنید تا جلوه بی‌نظیری به فضا ببخشید. اندازه لوستر نیز باید به نسبت محل نصب آن باشد. ارتفاع و اندازه آن در هر مکانی مورد توجه است و باید متناسب با آن باشد. روشنایی مناسب برای هر قسمت از خانه متفاوت است و باید آن را متناسب با کاربرد آن بخش انتخاب کنید مثلا لوستر پذیرایی باید با لوستر اتاق خواب متفاوت باشد. در ادامه بیشتر به لزوم انتخاب لوستر مناسب برای هر مکانی می‌پردازیم.

لوستر در فضای بزرگ

لوستر پذیرایی باید منحصر به فرد باشد و بتواند توجه‌ها را به خود جلب کند. اگر پذیرایی نور مناسب داشته باشد حال و هوای کل خانه تغییر کرده و شادتر می‌شود. توجه داشته باشید که لوستر پذیرایی نباید بر میز وسط غلبه کند و همچنین با مبلمان شما هماهنگ باشد.

لوستر مناسب فضای بزرگ

لوستر مناسب فضای کوچک

نورپردازی اشتباه در مکان‌های کوچک می‌تواند کل حال و هوای فضا را از بین ببرد و باعث شود تا زیبایی‌های دکوراسیون دیده نشود و تلاش‌های شما در انتخاب دکوراسیون به هدر برود.

لوستر خانه کوچک

سبک‌های مختلف لوستر

لوسترها سبک‌های مختلفی دارند که شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون منزل خود، گزینه مناسب را انتخاب نمایید. وجود سبک‌های مختلف لوستر در دکوراسیون داخلی خانه که برخی از آن‌ها در بالا اشاره شد به شما این امکان را می‌دهند که انتخاب متناسبی داشته باشید. سبک‌هایی نظیر لوسترهای کریستالی ، لوسترهای ویکتوریایی ، لوسترهای سنتی و…
از دیگر سبک‌های موجود هستند.

انتخاب مناسب رنگ لوستر در دکوراسیون داخلی

اتاق شما نمایش سه بعدی زندگی‌تان است و ارتباطی که بین دنیای بیرون و درون شما وجود دارد را نمایش می‌دهد. پس باید تا جایی که می‌توانید این محیط را زیبا و مرتب نگه دارید چرا که اتاق خواب شما منعکس‌کننده‌ باطن شماست. بعد از چیدمان وسایل اصلی کنار هم، نوبت به اکسسوری و استفاده از لوازم جانبی می‌رسد. چند شمع رنگی روی میز آرایش، یک گلدان روی میز کنار تخت یا مجسمه‌های کوچک روی قفسه‌های کتاب؛ زیبایی و سرزندگی را به اتاق خواب شما خواهند آورد. برای دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک، عمدتا از تخت خواب، میز کنار تخت، آیینه، لوستر و کمد لباس استفاده می‌کنند. فراموش نکنید که زیبایی در سادگی است و هرچه اتاق خواب شما ساده‌تر و خلوت‌تر باشد، دلنشین‌تر است.

توجه: عکس مقالات سایت صرفا جهت ایده هستند.

برای دیدن محصولات موجود در فروشگاه وارد کانال تلگرامی و یا وارد دسته بنده های سایت شوید.