لوستر بالای میز ناهارخوری

همان‌طور که می‌دانید خانه‌ها از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که هر قسمت بایستی متناسب با نوع کاربری خود؛ دکوراسیون مخصوص به خود را داشته باشد تا از نظر طراحی دکوراتیو در چشم بینندگان زیبا جلوه کند. براین اساس اتاق ناهارخوری یا فضای مربوط به قرارگیری میز ناهارخوری هم یکی از قسمت‌های اصلی داخل خانه است. از همین جهت میز ناهارخوری ممکن است در داخل یک اتاق به همین اسم قرار داده شود و یا ممکن است قسمتی از سالن یا اتاق پذیرایی برای این منظور اختصاص داده شود. در هر کدام از این موارد فضایی که به میز ناهارخوری اختصاص داده می‌شود باید به گونه‌ای آراسته و دکوراتیو شود که بر روی کیفیت صرف غذا تاثیر مثبتی داشته باشد. یکی از این پارامترهای دکوراتیو موثر در تزیین محل میز ناهارخوری؛ لوستر بالای میز ناهارخوری است که در ادامه مقاله پیش‌رو در حد مجالی که داریم به آن و موارد مهم در انتخاب مناسب آن می‌پردازیم.

لوستر بالای میز ناهارخوری
نکته مهم در خرید لوستر سقفی
خرید لوستر سقفی

موارد مهم برای انتخاب لوستر بالای میز ناهارخوری

در انتخاب مناسب لوستر بالای میز ناهارخوری لازم است که نکاتی را در نظر داشته باشید که در ذیل این عنوان به آن‌ها اشاره می‌کنیم:
✔ تناسب شکل ظاهری لوستر با سبک دکوراسیون محل اعم از میز و صندلی‌ها و سبک دکوراسیون کلی چیدمان منزل
✔ تناسب سایز لوستر با فضای مورد استفاده برای ناهارخوری
✔ تناسب تعداد لوسترهای لازم با فضای مورد نیاز برای چیدمان میز و صندلی ناهارخوری
✔ تناسب شکل و مدل لوستر با لوسترها یا روشنایی‌های موجود در فضای مجاور

از مدل های جدید چراغ آویز چوبی و چراغ آویز فلزی  در فروشگاه دهکده نور دیدن فرمائید

خرید لوستر سقفی بالای میز ناهارخوری

در انتخاب لوستر بالای میز ناهارخوری بسته به نوع سبک محل چیدمان میز ناهارخوری و سبک کلی دکوراتیو منزل؛ می‌توان از لوسترهای آویز یا لوسترهای سقفی چسبیده به سقف استفاده کرد. انتخاب هر کدام از این دو مدل بستگی به نوع سلیقه افراد و نوع سبک محل مورد استفاده دارد. لازم به ذکر است که اصولا از لوسترهای سقفی یا چسبیده به سقف در فضاهایی باید استفاده کرد که دارای سقف کوتاهی هستند. زیرا استفاده از لوسترهای آویز در این مکان‌ها؛ جلوه بصری را از بین برده و قطعا یک وصله ناجور و نامناسب در محیط به چشم می‌آید.

انتخاب لوستر بالای میز ناهارخوری

شکل میز در نوع لوستر تاثیر دارد

قطعا یکی از پارامترهای موثر در انتخاب نوع لوستر بالای میز ناهارخوری شکل میز ناهارخوری است. شکل و ابعاد میز ناهارخوری بر روی انتخاب نوع یا شکل لوستر و تعداد آن تاثیر می‌گذارد. اگر میز ناهارخوری خیلی بزرگ باشد برای برخورداری از نور مناسب گاهی لازم است که حتی از دو لوستر همسان استفاده شود؛ با این توضیح که در نصب هر دو بایستی فاصله مناسب از هم رعایت گردد.

لوستر بالای میز غذاخوری باید بزرگ باشد یا کوچک

سایز و ابعاد لوستر بالای میز ناهارخوری باید دارای تناسب مناسبی با سایز یا ابعاد میز و میزان فضای مورد استفاده برای این منظور باشد. در فضاهای خیلی بزرگ بهتر است از لوستر بزرگ استفاده کرد تا جلوه بصری و نورپردازی مناسبی داشته باشد؛ ولی در فضاهای کوچک لازم است که از لوسترهای کوچک‌تر از اندازه لوستر سالن اصلی استفاده کرد.

لوستر سقفی بالای میز ناهارخوری
لوستر بالای میز غذاخوری

میزان روشنایی نور

همان‌طور که پیش‌تر هم به صورت مختصر اشاره شد؛ میزان روشنایی لوستر بالای میز ناهارخوری بایستی با فضای موجود و اندازه میز تطابق داشته باشد. قطعا اگر فضا بزرگ باشد با افزایش طول میز؛ سایز لوستر انتخابی باید بزرگ‌تر باشد یا حتی از مدل‌های دوتایی لوستر باید برای نورپردازی استفاده شود. تنظیم فاصله آویز لوستر از سقف باید به گونه‌ای باشد که نور باعث اذیت چشم‌ها در زمان صرف غذا نگردد؛ همچنین نور خود لوستر باید به صورتی باشد که برای چشم‌های افراد آزاردهنده نشود. در نظر داشته باشید که نورهای رنگی برای این فضا مناسب نیستند. ضمنا میزان نور دریافتی از لوستر به تعداد لامپ‌های آن و جنس لوستر هم بستگی دارد؛ به صورتی‌که قطعا کریستال‌های موجود در لوسترها یا جنس حباب‌های لوستر بر روی میزان نوردهی و انعکاس نور تاثیر می‌گذارند.

☆ ★ ✮ ★ ☆

فروش انواع چراغ سقفی و لوستر آشپزخانه با مناسبترین قیمت در فرشگاه دهکده نور

☆ ★ ✮ ★ ☆

انتخاب لوستر سقفی بالای میز ناهارخوری

در انتخاب لوستر سقفی بالای میز ناهارخوری باید به هم‌خوانی لوستر با سبک چیدمان محل نصب، سبک کلی دکوراسیون منزل و همخوانی آن با سایر لوسترهای مجاور توجه داشت. مثلا اگر محل قرارگیری میز ناهارخوری در کنار اتاق نشمین است که خودش لوستر دارد؛ بسیار زیباتر خواهد شد اگر در سبک انتخاب لوستر بالای میز ناهارخوری رعایت تناسب و هارمونی آن با لوستر اتاق نشیمن در نظر گرفته شود.

ارتفاع مناسب لوستر بالای میز ناهارخوری
تناسب لوستر با دکوراسیون

🔶 شیک ترین مدل های لوستر اتاق خواب در فروشگاه دهکده نور 🔶

نکته مهم در خرید لوستر سقفی بالای میز ناهارخوری

همان‌طور که اشاره شد سبک انتخاب لوستر بالای میز ناهارخوری بایستی مطابق با سبک چیدمان و دکوراتیو منزل باشد؛ از همین‌رو در زمان خرید لوستر مناسب بایستی موارد ذیل را مد نظر داشت:
💡 تناسب ابعاد لوستر انتخابی با ابعاد میز ناهارخوری
💡 تناسب نوع و مدل لوستر با سبک دکوراسیون منزل
💡 تناسب رنگ و متریال لوستر انتخابی با میز و صندلی ناهارخوری
💡 اجتناب از بکارگیری و نصب لوستر میز ناهارخوری با نور تند و زننده
💡 برقراری توازن بهینه بین نور موضعی و محیطی با انتخاب لوستر مناسب برای میز ناهارخوری

تناسب لوستر با دکوراسیون

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد برقراری تناسب بین سبک دکوراسیون با انتخاب لوستر بالای میز ناهارخوری جز اولین و شاید مهم‌ترین آیتم‌های انتخاب لوستر مناسب است. به عنوان نمونه در دکوراسیون منازل با سبک سنتی یا سلطنتی باید از لوسترهای کریستالی با طرح‌های کلاسیک استفاده کرد. ولی در منازلی که دارای چیدمان سبک مدرن با مبلمان راحتی و بزرگ هستند؛ استفاده از لوسترهای کلاسیک مناسب نیست؛ در این منازل باید از آویزهای مدرن بهره گرفت. در حال حاضر سبک‌های مدرن و متنوع بسیاری با طرح‌های خاص و متفاوت در بازار وجود دارد و هر روز بر میزان تنوع ظاهری آن‌ها از این حیث افزوده می‌شود.

ارتفاع مناسب لوستر بالای میز ناهارخوری

در راستای ایجاد بهره‌وری افزون‌تر در جلوه نور و زیبایی محیط؛ لازم است که لوستر بالای میز ناهارخوری در یک ارتفاع مناسب بالای میز نصب شود. روش معمول رعایت این فاصله در حدود ۸۰-۷۰ سانتی‌متری از بالای میز است. یعنی فاصله قسمت پایینی لوستر در حالت آویز تا سطح میز ناهارخوری؛ بایستی در اندازه گفته شده رعایت شود. رعایت این نکات باعث ایجاد زیبایی بیشتر در محیط نصب لوستر، زیبایی ظاهری خود لوستر و دید بهتر میز ناهارخوری می‌گردد.

توجه: عکس مقالات سایت صرفا جهت ایده هستند.

برای دیدن محصولات موجود در فروشگاه وارد کانال تلگرامی و یا وارد دسته بنده های سایت شوید.