لامپ ادیسونی بهترین انتخاب برای دکوراسیون داخلی

لامپ ادیسونی در دکوراسیون داخلی یکی از بهترین لامپ‌ها است که به شکل کلاسیک و تزیینی وجود دارد. این لامپ تامین کننده نور مکان‌های مسکونی و تجاری است و باعث ایجاد نوری ملایم می‌شود. این لامپ شبیه لامپ‌های قدیمی که به شکل رشته‌ای بودند است و شکل نوستالژیک و نور گرم و دلنشینی دارد. در واقع لامپ فیلامنتی برای دکوراسیون منازل و فضاهای مختلف بسیار مناسب است. این لامپ در کنار روشنایی بخشیدن به محیط جنبه تزیینی دارد و باعث زیبایی فضا می‌شود. این لامپ‌ها خروجی نور کمی دارند و توانایی تامین نور فضاهای بسیار بزرگ را ندارند. در واقع از این لامپ‌ها برای تزیین محیط، بیشتر استفاده می‌شود.

لامپ ادیسونی برای چه فضایی مناسب است؟

لامپ ادیسونی در دکوراسیون داخلی به خاطر داشتن ظاهری زیبا و نوری ملایم و دلنشین در فضاهایی مثل رستوران‌های قدیمی، کافه‌ها و اتاق‌های خواب و نشیمن مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این لامپ‌ها برای ایجاد فضایی آرامش بخش و رمانتیک مثل اتاق خواب و سالن‌های عروس و کافه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. در فضاهایی مثل نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های محلی و در فضاهایی که جنبه هنری دارند این لامپ‌ها برای ایجاد یک فضای دوستانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نوردهی لامپ ادیسونی

نوردهی این لامپ‌ها به گونه‌ای است که میزان دید افراد را مختل نمی‌کند. این لامپ‌ها از سیم‌هایی تشکیل شده‌اند که به شکل رشته ای در داخل آن قرار گرفته اند و با عبور برق و ایجاد نوری گرم و طلایی درخشش زیبایی ایجاد می‌کنند. معمولاً این لامپ‌ها دارای نور گرم و نرمی هستند و برای طراحی آنها از یک سیم شکیل استفاده می‌شود. نور آنها ملایم است و بعضی از آنها توانایی تنظیم نور را دارا هستند؛ که در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. قدرت نور این لامپ‌ها متفاوت است و برای محیط‌هایی مثل اتاق خواب از نور کم استفاده می‌شود؛ در حالی که نورهای بیشتر برای محیط‌هایی مثل کافه یا فضاهای دیگر مناسب است. در نتیجه موقعیت و فضا گزینه بسیار مهمی برای انتخاب نوع لامپ ادیسونی است.

 کاربرد لامپ ادیسونی

لامپ ادیسونی به علت منعطف بودن در محیط‌های متفاوتی استفاده قرار می‌گیرد مثلاً امکان قرار دادن این لامپ در داخل یک قفس تزیینی وجود دارد و یا اینکه می‌توان آن را از سقف آشپزخانه یا بالای میز ناهارخوری به صورت معلق آویزان نمود. برای اینکه بتوان آن را به صورت معلق آویزان کرد باید متراژ محیط در نظر گرفته شود؛ زیرا در یک متراژ معین از چند رشته از این لامپ با کنار هم قرار دادن آنها استفاده می‌شود. روشنایی این لامپ‌ها باعث گرمتر و دلپذیرتر شدن محیط می‌گردد. در واقع لامپ ادیسونی در دکوراسیون داخلی بهترین انتخاب محسوب می‌شود. در نتیجه این لامپ در بسیاری از فروشگاه‌ها به عنوان دکوراتیو به فروش می‌رسد. این لامپ‌ها دارای رنگ زرد مایل به قهوه‌ای هستند و برای مکان‌هایی که در آن نوشیدنی و غذا سرو می‌شود بسیار مناسب می‌باشند؛ زیرا باعث دلنشین‌تر شدن فضا می‌گردند.

لامپ ادیسونی برای تزیین میز

یکی از کاربرد فوق العاده این لامپ‌ها تزیین میز است. در واقع این لامپ‌ها باعث گرمتر شدن محیط اتاق غذاخوری شما می‌شود. نور لامپ‌های ادیسونی معمولاً کم است و از آنها برای تزیین میز استفاده می‌شود تا فضایی زیبا و دلنشین ایجاد گردد. بعضی از افراد به‌خاطر مصرف بالای این لامپ‌ها از خرید آنها خودداری می‌کنند؛ اما باید بدانید که از نوع ال ای دی دار این لامپ‌ها می‌توان استفاده کرد. در هنگام خرید این لامپ‌ها بهتر است به ولتاژ آن دقت کنید و لامپی را انتخاب کنید که با اندازه میز شما تناسب داشته باشد.

لامپ ادیسونی برای دکور مغازه

لامپ ادیسونی برای دکور مغازه

لامپ ادیسونی بهترین انتخاب برای دکوراسیون داخلی مغازه محسوب می‌شود. این لامپ‌ها به خاطر شکیل و زیبا بودن باعث تزیین مغازه می‌شوند و در نتیجه باعث افزایش جذب مشتری و فروش بیشتر می‌گردند. استفاده از این لامپ در دکور مغازه باعث می‌شود تا چشم انداز زیبایی به وجود آید و نگاه مشتریان بیشتر به سمت مغازه جلب شود.

استفاده از لامپ ادیسونی برای رستوران و کافی شاپ

یک نورپردازی درست می‌تواند باعث زیباتر شدن محیط گردد و آرامش محیط را افزایش دهد. افرادی که در محیط رستوران مشغول به فعالیت هستند برای اینکه بتوانند فضایی دلچسب و آرام برای مشتریان خود فراهم کنند از لامپ ادیسونی استفاده می‌کنند.

مشتریان دمنوش، قهوه و دسرهای خود را در فضایی آرام که دارای طرحی زیبا است میل می‌کنند و با رضایت کامل حس مراجعه بعدی در آنها به وجود می‌آید. لامپ ادیسونی بهترین انتخاب برای دکوراسیون داخلی کافه‌ها است زیرا در رنگ‌های مختلفی وجود دارد و اگر درست از آن استفاده شود و در به کار بردن آن اغراق نشود می‌تواند طراحی و دکوراسیون خاصی در فضا ایجاد کند.

ست کردن رنگ لامپ با رنگ کفپوش و یا دیوار کافه می‌تواند زیبایی چشمگیری به آن ببخشد. علاوه بر این برق مصرفی این لامپ‌ها کم است و طول عمر آن زیاد است. ترکیب لامپ ادیسونی با لامپ‌ها و لوسترهای دیگر می‌تواند علاوه بر زیبایی باعث افزایش نور محیط کافه شود. بعضی از این لامپ‌ها دارای شکل زنجیره‌ای هستند که تصویر انتزاعی زیبایی به وجود می‌آورند. شما می‌توانید سقف کافه را نیز با این لامپ‌ها تزیین کنید؛ زیرا در شکل‌های مختلفی وجود دارند. به خاطر جنس چوبی سقف کافه‌ها نورپردازی آن به کمک ریسه‌های لامپ ادیسونی زیبایی چشمگیری را ایجاد می‌کند.

لامپ های ادیسونی برای تزیین آشپزخانه

استفاده از لامپ های ادیسونی برای تزیین آشپزخانه

آشپزخانه را قلب خانه می‌دانند زیرا معمولاً  خانم ها مدت زمان بیشتری را در این محیط می‌گذرانند. بیشتر خانم‌ها دوست دارند تا فضای آشپزخانه آنها به گونه‌ای نورپردازی گردد که همه قسمت‌های تاریک و دور از دسترس به خوبی دیده شود، زیرا نورپردازی درست به بانوان کمک می‌کند تا کارهای خود را در فضای آشپزخانه در یک نور مناسب انجام دهند. بهترین لامپ برای آشپزخانه لامپ ادیسونی است و این لامپ‌ها علاوه بر اینکه می‌توانند میزان نور مناسبی را در فضای آشپزخانه فراهم سازند، باعث زیباتر شدن این فضا نیز می‌گردند. همچنین این لامپ‌ها اگر با ترکیب درست مورد استفاده گردند، می‌توانند نور آشپزخانه شما را بیشتر کنند و فضای دلبازتری را برای شما فراهم سازند.

لامپ‌های ادیسونی شبیه لامپ‌های رشته‌ای قدیمی هستند و تفاوت آنها با نوع قدیمی این است که مصرف انرژی کمتری دارند و بنابراین گرمای کمتری نیز تولید می‌کنند. اگر دوست دارید که در آشپزخانه خود محیط نیمه روشنی داشته باشید، می‌توانید از این لامپ‌ها به صورت تکی استفاده کنید؛ اما در صورتی که به دنبال روشنایی بیشتر هستید، می‌توانید از لامپ ادیسونی در ترکیب با لامپ‌ها و لوسترهایی روشن‌تر و پرنورتر برای ایجاد فضایی با نور بیشتر استفاده نمایید.

استفاده از لامپ‌های ادیسونی برای تزیین فضای پذیرایی

یکی دیگر از کاربرد لامپ ادیسونی در دکوراسیون داخلی استفاده از آن در فضای پذیرایی است. معمولاً افراد دوست دارند تا در قسمت پذیرایی نورپردازی به گونه‌ای باشد که جذاب و زیبا به چشم آید. استفاده از لامپ‌های ادیسونی در قسمت‌های مختلف پذیرایی مثل لوستر و فضاهای اطراف سالن باعث می‌شود تا محیط پذیرایی شما علاوه بر زیباتر به نظر رسیدن نورپردازی درستی نیز داشته باشد.

بعضی از این لامپ‌ها قابلیت تنظیم نور دارند و شما می‌توانید با توجه به میزان نیاز هر قسمت از محیط پذیرایی خود میزان نور را در آن قسمت کم و زیاد کنید. در هنگام خرید حتماً به متراژ محیط توجه کنید و لامپ ادیسونی متناسب با متراژ محیط انتخاب نمایید. شما می‌توانید از انواع مختلف این لامپ‌ها با نصب آنها بر روی دیوار ر قسمت‌های مختلف پذیرایی استفاده نمایید.

لامپ ادیسونی در فضای آتلیه

بیشتر عکاسان و افرادی که در آتلیه فعالیت دارند از لامپ‌های ادیسونی برای اینکه بتوانند یک موقعیت حرفه‌ای ایجاد کنند استفاده می‌نمایند. این لامپ‌ها نور زیبا و خاصی دارند و معمولاً در آتلیه‌ها از آنها زیاد استفاده می‌شود. این لامپ‌ها با ایجاد فضایی متفاوت می‌توانند عکس‌های زیبا و طبیعی را ایجاد کنند. همچنین می‌توان از لامپ ادیسونی به عنوان یک وسیله دکوراتیو برای تزیین فضای آتلیه استفاده کرد. معمولا در آتلیه این لامپ‌ها به گونه‌ای استفاده می‌گردد که تعدادی از آنها در کادر عکس و تعدادی هم در فضای بیرون از کادر قرار گیرد. دلیل استفاده از این لامپ‌ها در فضای کادر عکس زیباتر کردن آن است و استفاده از آن در خارج از فضای کادر عکس باعث ایجاد یک بک گراند زیبا می‌شود. نور گرم و زیبای این لامپ‌ها باعث ترکیب درست بین رنگ‌ها و سایه‌ها می‌شود و عکس‌های زیبایی را پدید می‌آورد.

لامپ‌های ادیسونی برای تزیین فضای پذیرایی

سخن پایانی

لامپ ادیسونی یک انتخاب درست و شیک برای دکوراسیون فضاهایی مانند آشپزخانه، رستوران، کافه واتاق خواب است. طراحی زیبای این لامپ‌ها همراه با نور گرم آن باعث ایجاد فضایی آرام و دلنشین می‌شود. این لامپ‌ها علاوه بر ایجاد نوری دلنشین بایجاد یک جلوه خاص و زیبا در فضا می‌شوند. نور این لامپ‌ها معمولاً محدود است و روشنایی خیلی زیادی در فضا ایجاد نمی‌کند. اگر می‌خواهید نور بیشتری در فضا داشته باشید باید لامپ ادیسونی را همراه با لوستر و یا دیگر منابع پر نور مورد استفاده قرار دهید. این لامپ‌ها در شکل و طرح‌های مختلفی وجود دارند. در زمان انتخاب لامپ ادیسونی باید متراژ مورد نظر را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید این لامپ را متناسب با متراژ مورد نظر انتخاب نمایید. در صورتی که این لامپ درست مورد استفاده قرار بگیرد می‌تواند یک عنصر دکوراتیو فوق العاده برای ایجاد جلوه ای خاص در فضا باشد.

توجه: عکس مقالات سایت صرفا جهت ایده هستند.

برای دیدن محصولات موجود در فروشگاه وارد کانال تلگرامی و یا وارد دسته بنده های سایت شوید.