تاثیر آباژور در معماری داخلی

آباژور یکی از بخش‌های جدایی ناپذیر در دکوراسیون داخلی است که جلوه بی نظیری به محیط می‌بخشد. اما خیلی‌ها از تاثیر آباژور در معماری داخلی بی خبر هستند و نمی‌دانند استفاده از آن در محیط خانه چه مزایایی دارد. این ایده به منسجم سازی ظاهری هر فضا کمک می‌کند و در کنار ایجاد لایه ای خوشایند نور به فضا، بسیار چشمگیر و خاص به نظر می‌رسد.

تاثیر آباژور در دکوراسیون خانه کاربرد آباژور در دکوراسیون داخلی

آباژورها به دلیل نورپردازی شان مورد توجه طراحی دکوراسیون داخلی قرار می‌گیرند. پس برای این که بهتر متوجه تاثیر آن شوید، باید ارتباط بین نورپردازی و دکوراسیون داخلی را درک کنید. نورپردازی یکی از مهم‌ترین ایده‌ها در دکوراسیون است و به کمک آن می‌توان فضا را بزرگ‌تر، خاص‌تر و شیک‌تر جلوه داد. به همین خاطر، طراحان از المان‌های نورپردازی همچون آباژور استفاده می‌کنند تا در کنار چراغ‌های معمولی خانه، به نورپردازی‌های ملایم و دل پذیر نیز بپردازند.

تاثیر آباژور در دکوراسیون خانه زمانی قابل لمس است که چراغ‌های خانه خاموش می‌شود. آن زمان نورهای ملایم را احساس می‌کنید و از زیبایی و روح برانگیز فضا لذت می‌برید. البته اجرای اصولی آباژور بسیار اهمیت دارد و در صورتی که به درستی انجام نشود، اثرات منفی روی دکوراسیون می‌گذارد. پس برای خرید این المان تزیینی باید به سبک دکوراسیون خانه توجه داشته باشید و بهترین مکان را برای قرار دادن انتخاب کنید.

نقش آباژور در دکوراسیون منزل

آباژورها با ویژگی نورپردازی نقش موثری در دکوراسیون منزل دارند. بهترین شیوه نورپردازی خانه، استفاده از چندین منبع نور است تا در صورت نیاز  نور را کاهش یا افزایش دهیم. نورپردازی آباژورها با لامپ ال ای دی انجام می‌شود و هدف اجرایی آن‌ها، تکمیل شدن نور محیط است. در واقع چراغ‌های سقفی و لوسترها منبع اصلی نور خانه هستند و نور آباژورها به عنوان تکمیل کننده استفاده می‌شود. مناسب‌ترین مکان برای قرار دادن آباژور، کنار مبلمان و مکان‌هایی است که به نور بیشتر نیاز دارد. برای مثال، اگر قبل از خواب همیشه چند صفحه کتاب می‌خوانید، حضور آباژور در کنار تخت به حس بهتر شما کمک می‌کند.

نقش آباژور در دکوراسیون منزل

آباژور در اتاق خواب

اگرچه در اتاق خواب‌ها از لامپ و لوستر استفاده می‌شود، اما همیشه نور این دسته از منابع جالب بنظر نمی‌رسد. در واقع نور مستقیم لوستر اتاق خواب کمی آزار دهنده است. به همین خاطر، اجرای انواع آباژور مدرن در اتاق خواب انتخاب مناسبی به شمار می‌آید. استفاده از آباژورهای رومیزی کار خاموش و روشن کردن نور را راحت‌تر می‌کند و در مواقعی که نور چراغ اصلی سقف مناسب نیست، موجب بهبود نورپردازی اتاق می‌شود. علاوه براین، اجرای یک چراغ رومیزی به سبک دکوراسیون اتاق جلوه زیبایی ایجاد می‌کند و نور ساطع شده از آن تنها به سمت سقف و پایین متمرکز است. به همین خاطر، حس راحتی و آرامشی از نور ملایم ایجاد شده دریافت می‌کنید که در فراهم شدن خوابی دلنشین نقش بسیاری دارد.

آباژور و تاثیر آن در دکوراسیون حال و پذیرایی

تاثیرات آباژور در دکوراسیون داخلی پذیرایی بی نظیر است و به عنوان یکی از المان‌های تزیینی و چشمگیر این محیط به شمار می‌آید. در ادامه با اثرات مثبت آن بیشتر آشنا می‌شوید:

خلق نورپردازی: این ابزار به خاطر داشتن منبع نور درونی، نور ایده الی در فضا ایجاد می‌کند. طوری که مانع ساطع شدن نورهای مستقیم می‌شود و نور ملایم و غیرمستقیمی در فضا ایجاد می‌کند.

تغییر حس و حال: آباژورها با ایجاد تغییر در نور و رنگ، موجب تغییر حس و حال فضای پذیرایی می‌شود. برای مثال، نورهای زرد و نارنجی آباژورها بسیار گرمابخش محیط است و انرژی فضا را دوچندان می‌کند.

مانع خستگی چشم: این المان نورپردازی به خاطر داشتن نور غیر مستقیم و نور، به رفع خستگی چشم‌ها کمک می‌کند و تنش‌ها و استرس‌های روزانه را از بین می‌برد.

تزیین پذیرایی: آباژورها در طرح و رنگ‌های مختلف طراحی می‌شوند و به عنوان یک ابزار تزیینی دکوراتیو برای پذیرایی قال استفاده هستند. پس با توجه به سبک دکوراسیون، فضایی جذاب خلق کنید.

آباژور رومیزی در دکوراسیون

آباژورها در اندازه‌ها و سبک‌های مختلف طراحی می‌شوند. مدل آباژور رومیزی برای فضاهایی همچون اتاق خواب، اداره و مطب قابل استفاده است. در ادامه با برخی کاربردهای دیگر این آباژور آشنا می‌شوید:

ایجاد جلوه ای زیبا: سبک‌های رومیزی به عنوان ابزار تزیینی استفاده می‌شوند که جلوه ای جذاب و رویایی به فضا می‌بخشد. اگر طرح آن را با سبک دکوراسیون اتاق انتخاب کنید، بی تردید از زیبایی آن شگفت زده می‌شوید.

خلق نور مناسب: از آنجا که آباژورها دارای منبع درونی هستند، می‌توانید به کمک آن‌ها نور دلخواهی در فضا ایجاد کنید. با جایگزین شدن نور مستقیم به نور ملایم و غیرمستقیم، آرامش خاصی در فضا حکم فرما می‌شود.

جایگزین لامپ اتاق خواب: یکی دیگر از پیشنهادهای پرکاربرد، استفاده از آباژورهای رومیزی است. این گزینه با ایجاد نور ملایم و آرام، فضای اتاق خواب را آرام و روح انگیز جلوه می‌دهد.

مناسب محیط‌های کوچک: آباژورهای کوچک رومیزی برای محیط‌های دارای متراژ کم بهترین انتخاب است. اگر فضای کمی دارید، با اضافه کردن نور گرم به آباژور، فضا را بزرگ‌تر جلوه دهید.

آباژور رومیزی در دکوراسیون

آباژور ایستاده در دکوراسیون

این آباژورها جذابیت بی نظیری در فضای داخلی ایجاد می‌کنند و مناسب محیط‌های مختلف مانند، حال و پذیرایی، سالن‌های پذیرایی، دفتر کار و … هستند. در موارد زیر با کاربرد و تاثیر آباژور ایستاده آشنا می‌شوید:

ایجاد نور مناسب: آباژورهای ایستاده نورپردازی ملایمی دارند و به طور غیرمستقیم، نور دلخواه را به فضا ساطع می‌کنند. با کمک آن می‌توان نیاز به نور مستقیم را برطرف و آن را جایگزین نورهای زننده نمود.

جایگزین نورهای سقفی: این آباژورها جایگزین مناسبی برای نورهای سقفی هستند. مدل و اندازه آن را می‌توان با توجه به فضای مورد نظر انتخاب و از منبع نور درون آباژور به جای نور سقفی استفاده نمود.

دوچندان کردن زیبایی فضا: آباژورها به عنوان یکی از المان‌های تزیینی استفاده می‌شوند که حضور آن در فضای خانه، زیبایی خاصی ایجاد می‌کند. برای این که از اثرات زیبای آن بهره مند شوید، کافی است مدل آباژور را هم سبک دکوراسیون داخلی انتخاب کنید.

نقش آباژور در ایجاد یک نقطه کانونی در دکوراسیون

آباژورها با طراحی‌های زیبا و متفاوت باعث جلب توجه افراد می‌شود. این المان با ایجاد رنگ و لعاب تازه ای به فضا، موجب برانگیختگی فضا شده و محیط را از حالت خنثی خارج می‌کند. برای مثال، قرار دادن آباژورهای دارای یک سایه ساده و مینیمال در سبک دکوراسیون‌های مدرن، ظاهری آراسته و شیکی به فضا هدیه می‌دهد.

با استفاده از آباژورهای دارای بافت و رنگ متفاوت می‌توان فضا را گرم و صمیمی رقم زد. بافت‌هایی همچون حصیری، بامبو و پارچه‌های بافته شده جز طرح‌های دلپذیر است. از دیگر طرح‌های آباژور می‌توان به سبک‌های فلزی و براق اشاره کرد که فضا را مجلل و پر زرق و برق نشان می‌دهد.

آباژور در ترکیب با سایر عناصر دکوراسیون

برای تهیه آباژور بهتر است به دیگر المان‌های تزیینی نیز توجه داشته باشید. هماهنگی عناصر دکوراسیون با یکدیگر بسیار اهمیت دارد و طرح و حس و حال فضا را تعریف می‌کند. برای مثال، خانه‌های تزیین شده با وسایل سنتی با یک آباژور ساده به راحتی دیزاین می‌شود، از طرفی، یک خانه مدرن و مینیمال به یک سایه رنگی برجسته و رنگارنگ نیاز دارد.

پس از ترکیب آباژورها بهترین استفاده را ببرید. به سراغ بافت‌ها، رنگ‌ها و سبک‌ها بروید و یک جذابیت بصری خارق العاده ایجاد کنید. اجرای ترکیبی از سایه‌ها در اشکال و اندازه‌های متفاوت، به افزودن جذابیت بصری کمک می‌کند.

نقش آباژور در دکوراسیون مدرن و فانتزی

نقش آباژور در دکوراسیون مدرن و فانتزی

آباژورها به صورت همه کاره برای هر فضایی اجرا می‌شود. چه طرح ساده و چه طرح برجسته آباژور را برای فضای خانه انتخاب کنید، حضور آن بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

برای انتخاب بهترین مدل آباژور به نکات زیر توجه کافی داشته باشید:

سلیقه شخصی: برای خرید آباژور می‌توانید به سلیقه شخصی خود تکیه کنید. توجه به این نکته، موجب می‌شود از ظاهر این ابزار بهترین حس را بدست آورید.

کاربرد: آباژور می‌تواند کاربرد مختلفی داشته باشد و در محیط‌های مختلف مانند اتاق خواب، سالن، نشیمن و … به کار رود. پس قبل از خرید، تصمیم بگیرید این ابزار تزیینی را برای چه محیطی قرار است استفاده کنید.

اندازه: آباژور در اندازه و ابعادهای مختلف طراحی می‌شود. پس به محیطی که تصمیم دارید آباژور را در آن قرار دهید، توجه و متناسب با آن، ابعاد آباژور را انتخاب کنید.

طرح و رنگ: طرح‌های آباژور براساس محیط و دکوراسیون قابل انتخاب است. پس در کنار توجه به سلیقه تان نگاهی به رنگ‌ها و سبک‌های دکوراسیون محیط اطراف بیندازید.

کیفیت: کیفیت آباژور روی دوام آن موثر است و این ابزار باید از متریال‌های درجه یک ساخته شده باشد.

سخن پایانی

تأثیر آباژور در معماری داخلی کاملاً قابل احساس است. آباژورها طراحی جذاب و چشمگیری دارند و در سبک و طرح‌های مختلف تولید می‌شوند. مدل‌های ایستاده آن مناسب محیط پذیرایی است و از طرح‌های رومیزی برای اتاق خواب و اتاق مطالعه استفاده می‌کنند. اگر تصمیم به خرید آباژور دارید، نگاهی به طرح و مدل‌های مختلف بیندازید و با توجه به سبک دکوراسیون محیط بهترین مدل را خریداری کنید.

توجه: عکس مقالات سایت صرفا جهت ایده هستند.

برای دیدن محصولات موجود در فروشگاه وارد کانال تلگرامی و یا وارد دسته بنده های سایت شوید.