بهترین لامپ برای اشپزخانه

آشپزخانه به عنوان مهم‌ترین قسمت هر خانه شناخته می‌شود و از این جهت، بدیهی است که طراحی دکوراسیون و نورپردازی آن بسیار حائز اهمیت به شمار می‌رود. در واقع نورپردازی آشپزخانه می‌تواند در مواردی همچون دلبازتر شدن و حتی بزرگ‌تر نشان دادن فضای آشپزخانه به صورت چشمگیر مؤثر باشد و همچنین یک فضای گرم و آرام را ایجاد کند. بنابراین می‌توان مدعی شد انتخاب بهترین لامپ برای اشپزخانه اولین و اصلی‌ترین گام برای دستیابی به این مهم است.

اما واضح است که چنین انتخابی مستلزم شناخت انواع رنگ‌های مناسب برای آشپزخانه و همچنین کسب اطلاعات در حوزه انواع لامپ است، تا بتوان با توجه به سلایق و ترجیحات متفاوت، نورپردازی آشپزخانه را به بهترین نحو ممکن طراحی کرد. در این مطلب قصد داریم اطلاعات مربوط به بهترین لامپ برای اشپزخانه را به طور کامل به اشتراک بگذاریم؛ چراکه فضای آشپزخانه‌های امروزی نسبت به گذشته محدودتر‌ هستند و ممکن است نورگیر یا پنجره برخی از آن‌ها، نور مورد نیاز را برای فضای آشپزخانه تأمین نکند.

بهترین رنگ برای لامپ آشپزخانه

استفاده از برخی رنگ‌ها در تأمین نور آشپزخانه با توجه به برخورداری از برخی مزایا که دارند، می‌تواند به عنوان انتخابی مناسب برای رنگ نور آشپزخانه به شمار رود. رنگ‌های طبیعی گرم همچون سفید گرم یا رنگ زرد، می‌توانند به عنوان مناسب‌ترین رنگ برای بهترین لامپ آشپزخانه به کار روند. یکی از مزایای این رنگ‌ها این است که چنین رنگ‌هایی به مطابقت یافتن دمای طبیعی رنگ آشپزخانه با رنگ طبیعی نور خورشید کمک می‌کنند و این موضوع، داشتن یک فضای دلنشین در آشپزخانه را سبب می‌شود.

همچنین این دسته از رنگ‌ها موجب ایجاد حس گرمایی می‌شوند و آرامش را برای محیط به ارمغان می‌آورند. علاوه بر این، حفظ تمرکز و افزایش میزان آن نیز به عنوان یکی از موارد مهم در آشپزخانه است تا پخت و پز و فعالیت‌های مربوط به آشپزخانه، در فضایی متمرکز و به دور از سردرگمی انجام شود.

البته لازم به ذکر است که انتخاب بهترین لامپ برای آشپزخانه در صورتی که از طیف رنگ‌های ذکر شده صورت گیرد، اصطکاک کمتری با دکوراسیون آشپزخانه ایجاد خواهد کرد. چراکه این رنگ‌ها به عنوان رنگ طبیعی شناخته می‌شوند و با سایر رنگ‌ها اصطکاک چندانی ایجاد نخواهند کرد.

بهترین رنگ برای لامپ آشپزخانه

چه نوع لامپی مناسب روشنایی آشپزخانه است؟

به منظور انتخاب بهترین لامپ برای آشپزخانه لازم است به برخی نکات توجه شود تا میزان روشنایی نهایی، بتواند علاوه بر تأمین انتظارات، تا حد زیادی  با سلایق فرد نیز مطابقت داشته باشد. از این رو به جهت شناخت انواع لامپ برای انتخاب مناسب‌ترین لامپ در فضای آشپزخانه، لازم است کاربردهای آن‌ها را مورد بررسی قرار داد و میزان نور هرکدام را سنجید. در ادامه به معرفی چند مورد از انواع لامپ‌ها که به عقیده کارشناسان می‌توانند به عنوان بهترین لامپ برای آشپزخانه شناخته شوند، پرداخته‌ایم.

لامپ فلامینتی

لامپ فیلامنتی درواقع نوعی از لامپ‌های LED است که ساختار فیزیکی آن، با لامپ‌های قدیمی و رشته‌ای شباهت بسیاری دارد. به علت استفاده از دیودهای پراکنده در ساختار لامپ فیلامنتی، این لامپ در عین حال که میزان کمتری گرما تولید می‌کند، می‌تواندهمان مقدار کم را کاملاً پخش کند.

به کار بردن این لامپ در فضای آشپزخانه، علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا، شیک و مدرن برای این محیط، می‌تواند مصرف برق را نیز کاهش دهد. چراکه استفاده از این لامپ تا 90 درصد در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کند و از این جهت، به لحاظ اقتصادی و کاهش مبلغ قبض برق نیز مقرون به صرفه است.لامپ فلامینتی

لامپ سقفی

دومین مورد از لیست بهترین لامپ برای اشپزخانه، چراغ سقفی است که همان‌طور که از عنوانش پیداست، در قسمت سقف آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لامپ‌ها از تنوع طرح بالایی برخوردار هستند و در اشکال مختلفی تولید می‌شوند.

همچنین با توجه به عمر بالا پنل‌های سقفی LED و عدم حالت کدر شدن نور آن‌ها در طول زمان، خرید و استفاده از آن‌ها توصیه می‌شود. رنگ سفید این لامپ‌ها اغلب با رنگ سقف آشپزخانه که سفید است، همسان می‌شود و جلوه جذاب و زیبایی برای این محیط به ارمغان می‌آورند.

چراغ آویز

چراغ آویز یکی از بهترین گزینه‌ها برای آشپزخانه‌هایی است که طراحی آن‌ها به صورت مدرن انجام شده است. چراکه دو فاکتور تأمین روشنایی مورد نیاز برای محیط آشپزخانه و ایجاد فضایی بسیار زیبا و مدرن، با استفاده از چراغ آویز در آشپزخانه کاملاً محقق خواهد شد که البته به منظور داشتن نور مناسب و کافی برای آشپزخانه، این لامپ‌ها به صورت چندتایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

البته لازم است به ارتفاع این لامپ‌ها توجه شود تا نور لازم در ارتفاع معین تأمین گردد و همچنین به زیبایی محیط آشپزخانه نیز افزوده شود. این ارتفاع طبق نظر کارشناسان و بر اساس یک استاندارد کلی، این ارتفاع باید به گونه‌ای باشد که با سطح کار، به میزان 75 الی 80 سانتی‌متر اختلاف سطح داشته باشد تا به صورت ایده‌آل، نور را تأمین کنند.

چراغ زیرکابینتی

ازجمله پرکاربردترین لامپ‌ها در لیست بهترین لامپ برای آشپزخانه، چراغ زیرکابینتی است که محل قرار گرفتن این لامپ، از عنوان آن مشخص است. گاهی در طراحی کابینت‌ها در فضای آشپزخانه، عمق زیادی برای کابینت در نظر گرفته می‌شود که این موضوع می‌تواند در دسترسی به لوازمی که داخل کابینت قرار دارند، دشواری ایجاد کند.

چراکه با توجه به عمق بالای کابینت، نور کافی برای مشخص شدن وسایل داخل کابینت وجود نخواهد داشت. لذا در چنین مواردی به کار بردن چراغ زیرکابینتی با ایجاد نور و روشنایی کافی در این قسمت، می‌تواند بهترین انتخاب برای دیدن داخل کابینت و دسترسی آسان‌تر به محتویات کابینت باشد.

چراغ خطی روکار

یکی از بهترین و پرطرفدارترین نورپردازی‌ها برای آشپزخانه، نورپردازی به صورت خطی است که به منظور طراحی آن، چراغ‌های خطی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به زیاد بودن میزان گرد و غبار و آلودگی در آشپزخانه در مقایسه با سایر قسمت‌های خانه، لازم است انتخاب لامپ برای این فضا به گونه‌ای باشد که امنیت را به صورت کامل تأمین کند و در برابر عوامل آلودگی نیز کاملاً ایمن باشد. چراغ خطی روکار با دارا بودن این ویژگی و عدم اثرگذاری آلودگی بر آن، علاوه بر تأمین ایمنی، می‌تواند مقدار لازم روشنایی را ایجاد کند و فضای زیبایی را برای آشپزخانه به ارمغان آورد.

بهترین چراغ برای اشپزخانه

چراغ خطی توکار

چراغ خطی توکار در شرایطی در فضای آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد که به کار بردن چراغ خطی روکار به دلایل مختلف امکان‌پذیر نباشد. در چنین حالتی نصب چراغ خطی توکار می‌تواند در تأمین نور و روشنایی مورد نظر برای فضای آشپزخانه کمک کننده باشد. چراکه این نوع چراغ از شدت نور مطلوبی برخوردار است و علاوه بر این، نور را با زاویه تابش بسیار مناسبی پخش می‌کند. از این جهت علاوه بر آشپزخانه، می‌تواند در سایر قسمت‌های خانه نیز مورد استفاده قرار گیرد و روشنایی مورد نیاز برای فضای مورد را به صورت کامل تأمین کند. با توجه به این موارد، این نوع چراغ نیز در لیست بهترین لامپ برای آشپزخانه قرار گرفته است.

توجه: عکس مقالات سایت صرفا جهت ایده هستند.

برای دیدن محصولات موجود در فروشگاه وارد کانال تلگرامی و یا وارد دسته بنده های سایت شوید.