نصب لوستر به سقف کاذب

نکات کلی نصب لوستر به سقف کاذب

سقف کاذب سقفی است که در سطحی پایین‌تر از سطح سقف اصلی قرار می‌گیرد و پوششی برای سقف اصلی و تأسیسات مابین سقف اصلی و نیز سقف کاذب بوده تا درنهایت سقفی بدون موارد اضافی و زیبا را رقم بزند. از دیگر مزیت‌های این سقف‌ها، می‌توان به قابلیت نورپردازی، امکان دیزاین‌های مختلف برای مکان و … اشاره نمود.

انواع سقف کاذب:

  • سقف کاذب چوبی‌ قدیمی
  • سقف کاذب با قطعه‌های پیش‌ساخته‌ی پلاستیکی، شیشه‌ای‌ و نیز فلزی
  • سقف کاذب با لمبه‌ آلومینیومی
  • سقف کاذب با قطعه‌های پیش‌ساخته‌ گچی
  • سقف کاذب با رابیتس و اندود

سقف‌ کاذب از مزیت‌های زیادی برخوردار بوده ولی به منظور نصب نمودن 💡لوستر سنگین روی سقف کاذب، بایستی دستورالعمل‌هایی را در نظر گرفته که در ادامه به آنان می‌پردازیم:

جلوتر از هرگونه اقدامی، مرحله بررسی سقف ازنظر نوع و وجود زنجیر و قلاب است. در صورتی که معمار ساختمان فردی با اصول بوده باشد، یقینا در کنار هر شعله‌ برقی قلاب و یا زنجیری وصل نموده تا

 

برای نصب لوستر مشکلی وجود نداشته باشد. برخی سقف‌ها از وجود زنجیر یا قلاب نیز بی‌بهره هستند در این صورت کار کمی سخت خواهد شد. در ابتدای کار بایستی مشخص گردد که چه نوع لوستری می‌بایست بر روی سقف نصب بگردد. در کل می‌توان لوسترها را به دو نوع  لوستر سقفی و لوستر آویز جدا کرد.

برای مشاهده جدیدترین انواع لوستر اتاق خواب در سال 1401 روی لینک کلیک کنید.

نصب لوستر به سقف کاذب​

نصب لوستر آویز روی سقف کاذب

لوسترهای آویز عموما به وسیله زنجیر و قلاب روی سقف قرار گرفته که در نصب سقف‌های کاذبی که دارای زنجیراند، مشکلی وجود نخواهد داشت. نکته‌ قابل‌توجهی که باید مورد توجه قرار بگیرد، مقاومت زنجیر در برابر فشار حاصل از وزن لوستر هست. در صورتی که زنجیر استحکام کافی در مقابل سنگینی لوستر را دارا نباشد، تنها راه وصل نمودن زنجیر قوی‌تر بوده و با توجه به کاذب بودن سقف باید زنجیر را به سازه فلزی سقف اصلی وصل کرد که در این صورت نیاز به کندن قسمتی از سقف کاذب برای دسترسی به سقف اصلی است.

 

هم‌چنین در صورتی که سقف کاذب بدون زنجیر بوده و لوستر آویز باشد، اگر لوستری که می‌بایست نصب نماییم وزن کمی را دارا باشد، معضل زیادی وجود نداشته و با نصب یک قلاب پروانه دار روی سقف کاذب هم امکان نگه‌داشتن لوستر وجود دارد.

🔥🔥برای دیدن مدل های لوستر چوبی کلیک کنید🔥🔥

نصب لوستر سقفی روی سقف کاذب

لوسترهای سقفی مثل سقفی، آل ای دی و نیز اس ام دی و… خلاف لوستر آویز که تنها از یک نقطه و زنجیر و یا به‌ وسیله قلاب به سقف متصل می‌گردند، از چند نقطه به سقف وصل شده تا وزن محصول به طور کاملاً مساوی در چند نقطه پراکنده شود. سقف‌های کاذب با ضخامتی در حد نهایتاً چند سانتی‌متر و با فاصله از سقف اصلی متصل می‌شوند. همچنین برای نصب پیچ روی این سقف‌ها، فقط مقدار کمی فضا داریم و بنابراین استفاده از پیچ و رول‌پلاک کاری بیهوده است.


با ذکر تمامی نکات، به منظور نصب نمودن لوستر سقفی بر روی سقف کاذب، بایستی پیچ پروانه استفاده نمود و علارقم پیچ و رول‌پلاک که به‌صورت عمودی متصل می‌شود، پیچ پروانه به‌صورت افقی و در امتداد سقف قرار گرفته و فشار را روی سقف پراکنده می‌کند.

🔥🔥برای خرید لوستر آشپزخانه کلیک کنید🔥🔥

نصب لوستر سقفی فوق‌العاده سنگین روی سقف کاذب

در صورتی که لوستر سقفی بیش‌ از اندازه سنگینی داشته باشد، این امکان وجود دارد که سقف استقامت و نیز مقاومت کافی را نداشته و سقف به همراه پیچ کنده بشود و بریزد. به منظور حل  نمودن این مساله بایستی سنگینی لوستر را به همراه زنجیر روی سقف مهار نمود و از پیچ پروانه به منظور حفظ تعادل لوستر استفاده کرد. این روش برای لوسترهای سقفی که قطر کمی دارند مناسب و قابل‌ اعتماد است. برای لوسترهای سقفی سنگین با عرض و طول زیاد، راه‌ حل دیگری در نظر می‌گیریم که با روش‌های گفته شده به طور کلی متفاوت خواهد بود. 

 

بدین صورت که بایستی ابتدا زنجیر را از وسط لوستر عبور داده و یک یا دو عدد میلگرد را در راستای عرض و طول لوستر قرار بدهیم و به زنجیری که واقع در مرکز است ببندید تا در این صورت وزن لوستر روی میلگرد پخش شود و برای حفظ تعادل نیز اطراف لوستر را با پیچ پروانه مهار بکنید.

استفاده کردن از لوسترهای سنگین می‌تواند تا حد زیادی خطرناک باشد. اگر لوستر سنگین باشد، نه‌ تنها لوستر سقوط خواهد کرد، بلکه گاهی به دنبال خود سقف هم کنده خواهد شد. در این صورت همان دو روش قبلی، یعنی استفاده از پیچ پروانه‌ای و همچنین زنجیر مستحکم پیشنهاد می‌شود. اگر لوستر سقفی شما نازک است، استفاده از این روش‌ها توصیه می‌شود. لوستری که تهیه نموده‌اید، در صورتی که بسیار سنگین‌وزن است، به منظور نصب آن می‌توانید روش‌هایی متفاوت را استفاده نمایید. در این صورت اول یک زنجیر را در وسط لوستر به کمک دو عدد میلگرد بسته و سپس در آن از چند پیچ پروانه‌ای برای ایجاد تعادل استفاده بکنید.

در آخر می‌توانید با شماره تلفن‌های سایت تماس بگیرید تا نصب توسط متخصصین ما توضیح داده بشود و یا انجام گردد.

نصب لوستر سقفی سنگین به سقف کاذب

نصب چراغ آویزهای سنگین

در این حالت برای نصب لوسترهای سنگین‌تر از حد معمول، شما به یک پشتیبانی و نگهدارنده از لوستر نیاز دارید. اگر در این حالت چنین چیزی در سقف وجود داشته باشد، همچنین نصب لوستر راحت‌تر خواهد بود. در غیر این صورت بایستی که با نصب نمودن جعبه‌ای که توانایی داشته باشد وزن لوستر را تحمل نماید، معظل را برطرف سازید. این جعبه فلزی یا پلاستیکی با پیچ به سقف متصل شده است. فن بریس می‌تواند وزن حدود تقریباً 60 کیلوگرم را نگه دارد.

نصب چراغ‌ آویز در سقف کاذب

 زنجیر و نیز قلاب‌های نصب گشته بر روی سقف کاذب بایستی در مقابل فشار و سنگینی لوستر پایدار باشند. بدون توجه نمودن به موادی که سقف کاذب دارد، در صورتی که زنجیر سقف ضعیف باشد، لوستر را با فراغ بال نمی‌توان به آن وصل نمود. در این حالت باید از زنجیرهای محکم‌تری استفاده بشود. در این زمان است که کمی دشوار می‌شود. زنجیر فلزی بایستی به سقف اصلی وصل بگردد؛ در اینجا راه‌ حلی به‌ جز برداشتن قسمتی از سقف کاذب نخواهد بود.


 به منظور دسترسی به سقف اصلی بایستی قسمتی از سقف کاذب شکافته گردد. اگر هنوز هیچ زنجیری و قلاب روی سقف کاذب نصب نشده باشد، لزومی به برداشتن قطعه موردنظر نیست. همچنین با قلاب پروانه می‌توانید لوستر را روی سقف کاذب متصل بکنید.

✏️ پیشنهادات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

توجه: عکس مقالات سایت صرفا جهت ایده هستند.

برای دیدن محصولات موجود در فروشگاه وارد کانال تلگرامی و یا وارد دسته بنده های سایت شوید.