نصب لوستر ال ای دی

لوستر LED

💡لوستر ال ای دی، نخستین بار به صورت وارداتی از کشور چین در ایران وارد شد و با ظاهر و شمایل خاص خود، توجه عمده‌ای را به خود جلب نمود. تا آن زمان، لوستری وجود نداشت که برای تغییر و تنظیم رنگ نور کنترلی داشته باشد. این نوع لوسترها شامل یک سینی جهت نصب روی سقف می‌شوند. این سینی اغلب از جنس استیل و بعضی نیز از جنس آهن نازک است. درون صفحات سینی، لامپ‌های ریسه‌ای شکلی تحت عنوان ال ای دی تعبیه شده‌اند. به همین علت، این مدل از لوستر، با عنوان ال ای دی میان مردم مطرح می‌باشد. این گنه لوستر، از دو نوع لامپ تشکیل شده است. نوع اول آن، لامپ‌های تک‌رنگ تحت عنوان هایپاور ال‌ای‌دی که نور آن‌ها یخی بدون تغییر رنگ می‌باشد. و نوع دوم این لامپ‌ها تحت عنوان لامپ مولتی کالر ال‌ای‌دی که در رنگ‌های بنفش، قرمز و آبی تغییر رنگ می‌دهند. این لامپ‌ها مانند لامپ هایپاور با ترانس فعالیت می‌کنند.

 

در حل حاضر لوسترهای ال‌ای‌دی یکی از پرطرفدارترین المان‌ها در دکوراسیون منازل مدرن هستند. اجزای منظم، طراحی به روز، مصرف پایین انرژی وتنوع بالا موجب شده‌اند که لوستر LED نسبت به دیگر انواع لوستر، مورد توجه‌ی عموم واقع شود. علت اساسی سوخت و سوز در لامپ‌های ال‌ای‌دی، به علت کیفیت لامپ و ترانس می‌باشد. همواره در خرید لوستر ال‌ای‌دی، از کیفیت ترانس و ال ای دی، اطمینان حاصل نمائید. گاهی مواقع نیز، علت سوختن لوسترهای ال ای دی، به کارگیری لامپ‌های سوزنی 20 وات دارای حرارت بالا می‌باشد که در بلند مدت، این حرارت به سینی انتقال یافته و ریسه لامپ‌های صفحه و ترانس داغ و سپس ذوب می‌شوند. در نتیجه از لامپ‌های پرمصرف رشته‌ای و سوزنی استفاده نشود. لامپ‌های لوستر ال‌ای‌دی در سه نوع نور مهتابی، آفتابی و ترکیبی می‌باشند.

لوستر ال ای دی

روش نصب لوستر ال ای دی

نصب پلیت روی سقف نخستین مرحله در نصب لوستر ال ای دی می‌باشد. این عمل با توجه به مدل سقف به روش‌های گوناگونی انجام می‌پذیرد. این گونه پیچ‌ها از بخش پروانه‌ای جمع می‌شوند و بعد از وارد شدن به بخش بالایی سقف دوباره باز شده و روی سقف تعبیه می‌شوند. بعد از نصب پلیت بایستی نقشه محصول را مد نظر قرار داد. بعد از فراهم سازی ابزارها، سینی لوستر را می‌توان به چهار سوی پلیت زنجیر متصل نموده و آن را به قلاب سقف اتصال داد که این مسئله سبب فاصله گرفتن لوستر از سقف می‌شود. مطلوب است که توسط دریل زیر شیارهای چهار سوی پلیت، چهار سوراخ ایجاد نموده و سپس از طریق رول‌پلاک و پیچ پلیت لوستر نصب گردد.


به جای رول‌پلاک و پیچ برای سقف‌های کاذب بایستی از پیچ پروانه استفاده نمود. سقف‌های کاذب برخلاف سقف‌های معمولی در بخش بالا خالی هستند و اگر از رول‌پلاک و پیچ استفاده نشود، امکان سقوط لوستر وجود خواهد داشت. کریستال‌ها مشابه تسبیح به ریسه‌های بافته شده متصل می‌شوند. به طور معمول تنها دو سیم با دو رنگ قرمز و مشکی در کابل‌کشی پشت سینی کلیه لوسترهای LED آزاد هستند. این دو کابل ورودی برق لوستر می‌باشند که مطلوب است سیم مشکی را به نول سقف و سیم قرمز را به فاز سقف وصل نمائید. پس از وصل شدن سیم‌های برق، توسط چهار پیچی که از پلیت به طرف پایین تعبیه شده، چهار سوراخ روی سینی لوستر را تنظیم نموده و پیچ‌ها را از سوراخ عبور می‌دهیم. مهره‌های روی پیچ را محکم نموده تا به طور کامل سینی لوستر به سقف بچسبد.

نکاتی که پیش از نصب باید توجه کرد

✅متراژ محیط: همواره در انتخاب و خرید لوستر ال ای دی بایستی بررسی شود که متراژ محیط چه تعداد ظرفیت لوستر داشته و از چه نوع در چه ابعاد و قطری باید لوستری انتخاب شود تا به طور کامل هم نور فضا تامین شود و هم لوستر در آن محیط جلوه‌ای خاص و زیبا داشته باشد.

 

✅گچبری سقف: پیش از خرید لوستر چنانچه سقف مورد نظر گچبری دارد، ابعاد داخلی و خارجی آن را همراه با عمق داخلی اندازه‌گیری نموده و بر مبنای آن اندازه و مدل لوستر انتخاب می‌شود.

✅میزان نور محیط: چنانچه نور مخفی و هالوژن بر روی سقف به کار نرفته و تمام نور محیط توسط لوستر تامین می‌شود، انواعی که در آن‌ها لامپ‌های سرپیچ شمعی استفاده شده و لامپ‌های ال ای دی دارند نور بیشتری را به ارمغان می‌آورند. بایستی اندازه‌ای متناسب با آن فضا به کار رود تا با کمبود نور در فضا روبرو نشوید.

✅انتخاب لامپ‌های لوستر: بهتر است از لامپ‌ کم مصرف ال ای دی استفاده شود که هم برای لوستر مشکلی ایجاد نگردد و هم به علت حرارت بسیار سایر لامپ‌ها، موجب صرفه‌جویی در هزینه برق شود.

✅مقاومت سقف: از استحکام سقف مورد نظر اطمینان حاصل نموده و چنانچه سقف کاذب بوده و جای قلاب نیز ندارد، در ابتدا می‌بایست یک قلاب از تیرچه‌ی سقف به سقف جوش داده شود.

✅نصب لوستر: چنانچه لوستر مورد نظر برای خریداری، اندازه‌ای بزرگ، وزنی سنگین و نصب آن پیچیده است، بی آنکه اقدام به نصب لوستر بکنید، از یک نصاب لوستر حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید تا از کلیه جهات خیال آسوده‌ای داشته باشید.

ابزار لازم برای نصب لوستر ال ای دی

ابزارهای مختص برای سقف‌های معمولی عبارتند از: رول‌پلاک دریل و پیچ، پیچ گوشتی، فاز متر و انبردست. از پیچ پروانه به جای رولپلاک و پیچ برای سقف‌های کاذب استفاده می‌گردد. این گونه پیچ‌ها از بخش پروانه‌ای شکل جمع شده و بعد از ورود به بخش بالایی سقف دوباره باز شده و روی سقف تعبیه می‌شوند.

برای تهیه و خرید انواع لوستر چوبی و ال ای دی می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در وبسایت با ما در تماس باشید و مشاوره قبل از خرید دریافت کنید. برای استعلام قیمت دقیق و به روز این لوستر با کارشناسان ما در تماس باشید.👨🏻‍💻

لوستر ال ای دی شیک و مدرن

نکات نصب لوستر ال ای دی

✅چنانچه سقف اتاق سقف کاذبنیست، بایستی از رول بولت‌ها کمک گرفت. این رول بولت‌ها در سایزهای گوناگون در بازار قابل دسترس هستند و به هر میزان لوستر مورد نظر سنگین‌تر باشد، بایستی رول بولت‌های بزرگتری نیز به کار گرفته شوند. شیوه نصب آن‌ها نیز به این شرح است که نخست از طریق دریل سقف را سوراخ نموده، به گونه‌ای که رول بولت توسط فشار کوچکی درون سوراخ قرار بگیرد. سپس بخش چنگکی آن با استفاده از انبردست آنقدر چرخانده شود تا پره‌های رول بولت داخل سقف باز گردند و به طور کامل محکم شوند. لوستر را در نهایت به چنگک رول بولت متصل نموده، و سپس کابل‌هایی که از کلید برق خارج شده به لوستر اتصال می‌یابند.

 

✅چنانچه وزن لوستر از ۱۰ کیلوگرم بیشتر است، بایستی به گونه‌ای سقف کاذب را از میان برداشته تا به سقف اصلی ساختمان برسیم. سپس به سقف اصلی ساختمان، قلابی را جوش داده یا از رول بولت‌ها استفاده شود. اما رول بولت‌هایی که در سقف تعبیه می‌شوند قابلیت تحمل لوسترهایی با بیشترین وزن ۱۵ کیلوگرم را دارند.

 

✅چنانچه سقف از نوع قدیمی یا از آجر و تیرآهن تشکیل شده بود. بایستی در ابتدا مسیر لوله‌ای که کابل‌ها از آن خارج می‌شوند،ردیابی شوند تا با مته آن بخش مورد تخریب واقع نشود. سپس با توجه به وزن لوستر مورد نظر از یک رول بولت سقفی که اندازه‌ی رزوه مهره انتهایی آن به M8 یا M10 و دیگر سایزها مطرح است، استفاده می‌شود. بهترین نقطه در سوراخ کردن روی، مرکز آجر می‌باشد.

 

✅چنانچه سقف از جنس یونولیت با پوشش گچ یا سیمان است، نصب لوستر ال ای دی در آن به مراتب از شرایط بالا سخت‌تر خواهد بود.

✏️ پیشنهادات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

توجه: عکس مقالات سایت صرفا جهت ایده هستند.

برای دیدن محصولات موجود در فروشگاه وارد کانال تلگرامی و یا وارد دسته بنده های سایت شوید.