علت روشن ماندن چراغ سنسوردار

علت روشن ماندن چراغ سنسوردار: یکی از روش‌هایی که برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌های چندطبقه پیشنهاد می‌شود، استفاده از سنسورهای راه‌ پله است.

⭐️⭐️⭐️

دهکده نور بهترین لوستر فروشی لاله زار

⭐️⭐️⭐️

روشن ماندن سنسورهای راه‌ پله - علت روشن ماندن لامپ بعد از قطع کلید

این سنسورها به نحوی طراحی شده‌اند که لامپ‌ نصب شده داخل راهروها با حرکت افراد، روشن شده و در صورتی که هیچ تحرکی در فضا وجود نداشته باشد، خاموش می‌شوند. این روش یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن یک الگوی صحیح مصرف بوده و تنها در مواقعی که لازم به روشن بودن محیط باشد، این سنسورها روشن می‌شوند.

البته گاهی اوقات ممکن است این قطعه با خرابی مواجه شده و نتواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد. زمانی که سنسورها روشن می‌شوند، یک صدا از آنها به گوش می‌رسد و سپس چراغ تعبیه شده داخل راه‌ پله روشن و یا خاموش می‌شود. در شرایطی که صدا از این سنسور به گوش برسد، اما چراغ‌ها خاموش نشوند، به این معنا است که دچار مشکل شده‌اند.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

مشاهده انواع طرح‌های لوستر آشپزخانه ارزان 

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

چراغ سنسوردار

💡بهترین محصولات چراغ دیواری در دهکده نور  💡

علت سوختن چشمی راه‌ پله

برای آنکه بتوان سنسور راه‌ پله را تعمیر کرد، باید علت روشن ماندن چراغ سنسوردار را پیدا کرد. نکته‌ای که در این بین اهمیت دارد بررسی سنسور و اطمینان از این مساله است که آیا سنسور خراب شده و یا فقط با اشکال در عملکرد مواجه شده است. درک این دو مساله می‌تواند کمک کند تا مشکل به وجود آمده را به راحتی برطرف کرد.

یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای سنسور ایجاد شود، خرابی تایمر است. وظیفه تایمر این است که چراغ‌های تعبیه شده در راه‌ پله‌ها را برای یک مدت زمان مشخص روشن نگه دارد و بعد از به پایان رسیدن این مدت زمان مشخص، لامپ‌ها خاموش شده و محیط تاریک شود. مشکلی که در اینجا ظاهر می‌شود این است که گاهی اوقات تایمر عمل نکرده و زودتر از زمانی که باید، خاموش می‌شوند. در این شرایط بهتر است ابتدا سالم بودن و یا معیوب بودن فیوز تایمر بررسی شود. اگر فیوز سالم باشد، ممکن است تایمر دچار خرابی و اختلال شده باشد.

زمانی که می‌بایست سنسورها در جای خود نصب شوند، می‌توان آن را تنظیم کرد. در جعبه، دو گزینه همیشه روشن و یا وضعیت تایمر به چشم می‌خورد. با تغییر وضعیت تایمر، می‌توان به گونه‌ای عمل کرد که چراغ‌ها برای یک مدت زمان مشخص روشن بمانند و بعد از آن به صورت اتوماتیک خاموش شوند. بهتر است به هنگام تنظیم این تایمر به دقت عمل کرد و مدت زمان مناسبی را برای آن در نظر گرفت. اگر چراغ قرار داده شده در داخل راهرو و یا هر فضای بسته دیگر، خیلی زود خاموش شود، ممکن است حوادثی ناخواسته و ناگوار برای کسانی که در پارکینگ رفت‌وآمد دارند به وجود آید.

💡جذاب ترین مدل های لوستر مدرن برای پذیرایی را مشاهده کنید💡

علت خرابی تایمر راه‌ پله - علت روشن نشدن چراغ سقفی سنسور دار

موضوعی که خوب است به آن توجه داشت این است که معمولاً اغلب وسایلی که با برق کار می‌کنند، عمر مشخصی دارند و نمی‌توان از یک قطعه الکترونیکی انتظار داشت که هیچ‌گاه دچار خرابی و اختلال نشود. اگر در مجتمعی که در آن در حال زندگی هستید سنسور راه‌ پله خراب شده و چراغ‌ها روشن نمی‌شوند، حتما با فردی که مسئول رفع عیوب ساختمان است صحبت کنید. بی‌توجهی به این موضوع ممکن است عواقب بدی داشته باشد. گاهی اوقات ممکن است چراغ قرار داده شده در راهرو، اصلا روشن نشده و یا خیلی زود خاموش شود؛ این اتفاق ممکن است زمینه‌ساز برخی اتفاقات ناگوار شده و صدمات جسمانی برای کسانی که در مجتمع مذکور زندگی می‌کنند به همراه داشته باشد.

معمولاً رفع عیب سنسورهای راه‌ پله به عهده تکنسین‌هایی است که در این حوزه مهارت زیادی دارند. برخی از خدماتی که توسط تکنسین‌ها ارائه می‌شود شامل مواردی همچون یافتن علت خرابی سنسورهای حرکتی در راه‌ پله، یافتن محل سنسور چشمی، تعمیر کردن سنسورهای حرکتی، تبدیل تایمر به سنسور و یافتن علت خرابی در تایمر است.

💡محصولات چراغ آویز چوبی را اینترنتی و کاملاً امن سفارش دهید. 💡


خرید انواع آباژور چوبی با کیفیت و شیک با قیت استثنایی


مهم‌ترین علت روشن شدن خود به‌ خود چراغ سنسوردار

خوب است قبل از آنکه در مورد علت روشن ماندن سنسور چشمی نکاتی ارائه شود نحوه عملکرد این لامپ‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. چراغ‌های سنسوردار به امواج مادون قرمز مجهز شده و این امواج به هر حرکتی در یک فضای بسته عکس‌العمل نشان می‌دهند. در واقع این جمله به این معناست که وقتی یک شیء متحرک و در محدوده این چراغ‌ها قرار می‌گیرد، لامپ‌ها روشن شده و بعد از آنکه فرد از محدوده چراغ‌ خارج شود، لامپ‌ به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود. در واقع این حرکت و تحرک داشتن فرد است که باعث می‌شود لامپ روشن شده و روشنایی فضای بسته افزایش پیدا کند.

موضوعی که خوب است در مورد این نوع سنسورها بدانید قابلیت تنظیم آنهاست. کاربران می‌توانند با توجه به شرایطی که دارند مدت زمان روشن شدن این لامپ و همچنین شدت نوری که مورد نیاز است را تنظیم کنند و این مساله باعث شده که کارایی این نوع لامپ افزایش پیدا کرده و در بسیاری از اماکنی که نیاز نیست همیشه روشن باشند، به صورت گسترده به کار برده شوند.

معمولاً در جاهایی که رفت و آمد افراد زیاد است، نیاز است تا این سنسورهای چشمی نصب شوند. به این صورت هر زمان که نیاز باشد فضای پارکینگ و راه‌ پله روشن خواهد شد و هر زمانی که به وجود نور نیازی نیست، لامپ‌ها در وضعیت خاموش قرار می‌گیرند. این تکنولوژی یکی از کاراترین روش‌هایی است که می‌توان برای کاهش مصرف انرژی برق در ساختمان‌های بزرگ انجام داد. این می‌تواند مهم‌ترین علت روشن ماندن چراغ سنسوردار در یک فضای بسته باشد.

یک دسته از لامپ‌های سقفی در بازار، موجود هستند که زاویه دید 360 درجه‌ای دارند. در این نوع لامپ‌ها فرد در هر قسمتی که قرارگرفته باشد توسط این لامپ شناسایی شده و فضا روشن خواهد شد؛ می‌توان با توجه به مدت زمانی که طول می‌کشد یک فرد در فضای بسته حضور داشته باشد مدت زمان روشن ماندن و پخش نور را توسط این لامپ‌ها به راحتی تنظیم کرد. 

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

متنوع‌ترین مدل‌های لوستر چوبی در فروشگاه اینترنتی دهکده نور

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

علت روشن شدن چراغ سنسور دار
علت روشن ماندن لامپ بعد از قطع کلید
سخن نهایی

معمولاً تا زمانی که اطراف این نوع لامپ تحرک وجود داشته باشد، لامپ روشن بوده و محیط به اندازه کافی دارای نور است و از این جهت هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت. با دانستن علت روشن ماندن سنسور چشمی، از این به بعدهر بار که در یک فضای بسته مانند راهروی یک مجتمع آپارتمانی قرار گرفتید، نگرانی به خود راه نداده و می‌توانید مطمئن باشید تا زمانی که در محیط در حال حرکت هستید، فضا کاملاً روشن خواهد بود.

✏️ پیشنهادات و نظرات خود را با دهکده نور به اشتراک بگذارید.

به‌روزرسانی 22 اسفند 1401

توجه: عکس مقالات سایت صرفا جهت ایده هستند.

برای دیدن محصولات موجود در فروشگاه وارد کانال تلگرامی و یا وارد دسته بنده های سایت شوید.