راهنمای خرید بهترین لوستر اتاق خواب

در هر مکان و فضایی وجود نور و روشنایی کافی لازم و ضروری است. اما با توجه به اهمیت دکوراسیون، خیلی از اوقات روشن بودن فضا به تنهایی کافی نیست و به جای استفاده از چراغ‌های معمولی می توان از لوستر که فضای شیکی را ایجاد می‌کند، استفاده کرد. از مکان‌هایی که با استفاده از روشنایی خاص لوستر می‌تواند فضای جذابی را در خود ایجاد کند، اتاق خواب است. راهنمای خرید بهترین لوستر اتاق خواب به شما کمک خواهد کرد تا برای ایجاد یک جلوه‌ی زیبا برای اتاق خواب خود و انتخاب لوستر مناسب، با در نظر گرفتن یکسری از نکات و آشنا شدن با انواع لوستر‌ها، بهترین نوع لوستر را با روشنایی دلنشین و کافی انتخاب و خریداری کنید. این قضیه برعکس است اگر با انواع لوستر‌ها و ویژگی‌های هر یک به هنگام خرید آشنا نباشید و اقدام به خرید لوستر کنید، تاثیر منفی بر روی جلوه‌ی دکوراسیون و محیط خواهد گذاشت.

لوستر‌ها بر اساس جنس بدنه، سبک‌، شیوه‌ی نصب و مدل آن‌ها دارای انواع مختلفی هستند. آن‌‌ها فارغ از نوع اتاق در انواع مختلفی چون لوستر مرکزی، کنار تخت، دوقلو و دیواری ساخته می شوند که افراد با توجه به نوع مکان و نیازشان می‌توانند از هر یک از موارد ذکر شده استفاده کنند. افرادی که به دیزاین مجلل و لوکس نیازمند اند، در بالای تخت خود می‌توانند از لوسترهای مرکزی استفاده کنند، ولی اگر تنها قصد مطالعه کردن در اتاق خواب خود را دارید لوستر‌های دیواری نصب شده در کنار میز مطالعه گزینه مناسبی هستند. اما مدرن‌ترین و جدید‌ترین لوستر اتاق خواب عبارت‌‌اند از لوستر کریستالی، لوستر مراکشی، لوستر حبابی، لوستر چوبی، لوستر با فرم هندسی و نامتقارن که شناخت آن‌ها از موارد راهنمای خرید بهترین لوستر اتاق خواب است.
در این مقاله قصد داریم شما را با برخی از نکات و راهنمای خرید بهترین لوستر اتاق خواب آشنا کنیم تا خرید با کیفیت و مطلوبی داشته باشید.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

متنوع‌ترین مدل‌های لوستر چوبی در فروشگاه اینترنتی دهکده نور

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

لوستر اتاق خواب پسرانه
لوستر اتاق خواب ساده
لوستر اتاق خواب دخترانه
راهنمای خرید بهترین لوستر اتاق خواب

اولین قدم برای خرید لوستری مناسب اتاق خواب چیست؟

با توجه به انواع لوسترها اولین قدم این است که هدف خود را از خرید لوستر تعیین کنید و تنها برای ایجاد جلوه‌ای زیبا به دنبال خرید لوسترهای خاص نروید. درواقع بایستی با توجه به کارایی لوستر، لوستر مورد نیاز اتاق خواب خود را خریداری کنید‌. برخی از افراد ممکن است در تاریکی احساس خوبی نداشته باشند و حس افسردگی پیدا کنند، چنین افرادی که علاقه‌ی زیادی به روشنایی زیاد دارند، بهتر است که از لوستر‌هایی با نور و روشنایی بسیار زیاد در اتاق خواب خود استفاده کنند. افرادی نیز هستند که روشنایی ملایم را ترجیح می ‌دهند، این افراد می‌توانند اقدام به خرید لوستر‌های شکیل و فانتزی نمایند. اما افرادی که نیاز به روشنایی بسیار زیاد دارند، لوسترهای چند شاخه‌ای با نور کافی به آن‌ها پيشنهاد می‌شود.

خرید انواع آباژور چوبی با کیفیت و شیک با قیمت استثنایی

اولین قدم برای خرید لوستری مناسب اتاق خواب چیست؟
لوستر اتاق خواب کلاسیک

چرا خرید لوستر اتاق خواب مهم است؟

معمولا چراغ‌های رومیزی آباژور در اتاق‌های خواب نسبت به لوسترها از اهمیتی بیشتری برخوردار اند، زیرا این گونه تصور می‌شود که آن‌ها روحیه‌ی دلپسند و دلپذیری را به فضای اتاق خواب می‌دهند. نور و روشنایی آباژور‌ها برای کارهایی مانند مطالعه کردن کافی است اما نمی توانند جای لوسترها را بگیرند. وجود لوستر‌ها در اتاق خواب زیبایی خاصی را به آن داده و در اصل دکوراسیون اتاق را کامل می‌کند. وجود لوسترها موجب می‌شود اتاق خواب شما از روشنایی کافی و ملایمی برخوردار باشد و درواقع برای انجام کارهای مختلف روزمره‌ نیز روشنایی کافی را در اختیار داشته باشید. لازم است که برای یافتن مدل منحصر به فرد و مدنظر خود، سبک‌‌های مختلفی را دنبال کنید. در همین حال نیاز است به یکسری از نکات مانند سایز لوستر، ارتفاع آویز لوستر و نیز ایمنی آن توجه فرمایید که در ادامه به بررسی آن‌ها می پردازیم.

لوستر اتاق خواب مدرن
لوستر اتاق خواب دخترانه بزرگسال
لوستر اتاق خواب لاله زار
جدیدترین لوستر اتاق خواب

نحوه انتخاب سایز مناسب برای لوستر اتاق خواب

در راهنمای خرید بهترین لوستر اتاق خواب و لوستر اتاق کودک، توجه به شیوه‌ی انتخاب سایز مناسب لوستر برای اتاق‌های خواب مهم است. این که بدانید برای اتاق خواب خود لوستری بزرگ و یا کوچک انتخاب کنید، به محل نصب آن در اتاق خواب بستگی دارد. به عبارتی دیگر نحوه‌ انتخاب سایز و اندازه‌ی مناسب برای لوستر اتاق خواب به تصمیم شما وابسته است. اگر قصد دارید آن را در بالای تخت خود نصب کنید، ملاک انتخاب سایز مناسب لوستر، اندازه‌ی تخت شما است. لوستری که در بالای تخت نصب می‌شود نباید زیاد بزرگ باشد که تمام نمای تخت را بگیرد و برعکس نباید زیاد کوچک باشد که نمای زشتی را بوجود آورد. در کل برای اتاق‌های خوابی که دارای تخت‌هایی با اندازه‌ی کینگ و کوئین اند، لوسترهایی به قطر ۳۶ اینچ یا ۹۰ سانتی متر تهیه کنید و برای اتاق‌های خوابی که دارای تخت‌های دو نفر با سایز‌های عرض ۱۶۰ و ۱۸۰ سانتی‌متر اند از لوسترهایی به قطر ۲۴ اینچ یا ۶۰ سانتی‌متر استفاده کنید.

اما اگر قصد دارید لوستر را در مرکز یعنی در راستای انتهای تخت اتاق خواب خود نصب کنید، کافی است تنها اندازه‌ی طول و عرض اتاق خواب را بدست آورید و سپس با هم جمع کنید. عدد بدست آمده سایز مناسب و مطلوب لوستر اتاق را به اینچ به شما نشان می دهد. که طبق آن می توانید لوستر مدنطر خود را با توجه به یکسری از نکاتی که باید در نظر گرفته شوند خریداری کنید.

لوستر اتاق خواب در چه ارتفاعی نصب شود؟

اما در این بخش به ارتفاع موردنياز لوستر اتاق خواب می ‌پردازیم. لوستر را در هر قسمتی از اتاق خواب نصب کردید چه بالای تخت و چه در مرکز اتاق، حتما بایستی انتهای آن ۲یا ۵ سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد تا هنگام استفاده از تخت برای شما مزاحمتی ایجاد نکند و نیز از نظر ایمنی مشکلی را بوجود نیاورد. سبک و سایز لوستر نیز در تعیین ارتفاع نصب لوستر تاثیر گذار است. لوسترهایی که طرح شلوغی دارند بهتر است چند سانتی متر بالا‌تر نصب شوند تا به فضا جلوه‌ی شلوغ و بدی را ندهند.

لوستر اتاق خواب در چه ارتفاعی نصب شود؟
نکات مهم در خصوص انتخاب لوستر مناسب برای فضای اتاق خواب

نکات مهم در خصوص انتخاب لوستر مناسب برای فضای اتاق خواب

 به طور کلی نکاتی که در راهنمای خرید بهترین لوستر اتاق خواب و درواقع انتخاب یک لوستر مناسب برای فضای اتاق خواب به شما کمک می‌کنند، عبارت‌‌اند از موارد زیر:

💡 توجه به میزان ارتفاع لوستر

💡 لوستر بایستی از ساختاری پایدار و محکم برخوردار باشد تا از نظر امنیتی مشکلی را ایجاد نکند.

💡 سایز و اندازه‌ لوستر از مهمترین نکاتی است که بایستی با در نظر گرفتن محل نصب انتخاب شود.

💡 توجه به متراژ و مساحت اتاق به منظور تهیه لوستر با روشنایی کافی نیز در انتخاب یک لوستر مناسب برای اتاق خواب مهم است.

💡 تطابق دادن شکل هندسی لوستر با دیگر وسایل اتاق خواب و دکوراسیون

💡 توجه به وجود یا عدم وجود روشنایی و لامپ‌های دیگر

💡 توجه به انتخاب نوع لوستر متناسب با اتاق خواب کودک، جوان و بزرگسال

💡 با توجه به سبک اتاق خواب می‌توان لوستر مناسبی را انتخاب کرد. از انواع لوستر در سبک های مختلف عبارت‌اند از لوستر حبابی، کریستالی، آویز، طبل و قفس دار. اگر سبک اتاق خواب شما مدرن است، لوسترهای فانتزی و مدرن انتخاب مناسبی هستند اما اگر سبک کلی اتاق خواب شما کلاسيک است، لوسترهای کریستالی گزینه‌ی مناسبی اند.

💡 جنس لوستر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. لوستر‌های اتاق خواب می‌توانند از شیشه، کریستال، فلز، چوب، برنز و نیز جنس‌های دیگری ساخته شوند.
بنابراین با توجه به خصوصیات و مواردی که در رابطه با خرید لوستر مناسب برای اتاق خواب ذکر شد، می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

توجه: عکس مقالات سایت صرفا جهت ایده هستند.

برای دیدن محصولات موجود در فروشگاه وارد کانال تلگرامی و یا وارد دسته بنده های سایت شوید.