دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک

همه‌ افراد بعد از گذراندن روز، به اتاق خوابشان باز می‌گردند تا آرامش پیدا کنند و انرژی از دست رفته در طول روز را بازیابند. بنابراین مهم است که دکوراسیون اتاق خواب به گونه‌ای باشد که فرد در آن احساس راحتی داشته باشد و لحظات آرامی را سپری کند. از قدیم اتاق خواب یک مکان ممنوعه به شمار می‌آمد. به همین علت بسیاری از افراد به دکوراسیون و نظم آن اهمیت زیادی نمی‌دهند. اتاق خواب مکانی است که شما طول شب را در آن می‌گذرانید و باید به شما حس راحتی و آرامش منتقل کند، نه اینکه مکانی برای قرار دادن اشیا اضافی و وسایل بدرد نخور باشد. اگر شما هم تا حالا چنین کاری می‌کردید؛ بهتر است تغییری در دکوراسیون اتاق خوابتان ایجاد کنید و تاثیر آن را بر کیفیت خواب و سلامت جسمتان مشاهده نمایید. شما بیشتر وقت خود را در اتاقتان می‌گذرانید؛ پس مهم است که این اتاق حس راحتی و آرامش به شما منتقل کند.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

یک اتاق خواب تمیز و مرتب باعث می‌شود شخص خواب عمیق‌تر و آرامش‌بخش‌تری داشته باشد. این موضوع تاثیر مستقیمی بر سلامت جسمی و روحی کودکان خواهد داشت. هر چیزی که در اتاق خواب یک دختر است باید مطابق با سلیقه خودش باشد. پس بهتر است که در انتخاب رنگ، مدل و طرح دکوراسیون اتاق حتما نظر خودشان را بپرسید. به خاطر داشته باشید که مبنای طراحی دکوراسیون و لوازم اتاق، باید علایق و شخصیت‌های محبوب بچه‌ها باشد. چه ایرادی دارد اگر نقاشی یک کیتی بزرگ روی دیوار بالای تخت دخترتان باشد یا پسرتان شب‌ها روی تخت خوابی که شبیه ماشین مورد علاقه‌اش است بخوابد!؟

مهم‌ترین نکته برای طراحی و اجرا دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، توجه به سن دختر است. دخترها در سنین مختلف نیازهای متفاوتی دارند و زمان خود را صرف کارهای مختلفی می‌کنند. پس باید دکوراسیون اتاق خواب متناسب با خواسته‌های ایشان باشد. مثلا آیینه و میز آرایش از ملزومات دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال است. دختر خانم‌ها زمان زیادی را جلوی آیینه می‌گذرانند پس باید برای انتخاب میز آرایش مناسب دقت زیادی به خرج داد. از طرفی هم دختر بچه‌های خردسال، اسباب بازی و عروسک‌های بسیار زیادی دارند. پس برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه خردسال باید مکان اختصاصی برای بازی کردن و قرار دادن عروسک‌ها در نظر گرفت. اما برخی وسایل مانند قفسه کتاب، کمد لباس یا لوستر اتاق خواب دخترانه برای دکوراسیون اتاق دختران در هر سنی مناسب است.

لوستر اتاق خواب دخترانه بزرگسال
لوستر دخترانه
لوستر اتاق خواب دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

اتاق خواب مکانی برای بازی کردن، استراحت کردن، انجام دادن تکالیف و خوابیدن بچه‌هاست. بنابراین باید در اتاق، مکان‌های اختصاصی برای هر کدام وجود داشته باشد. طبیعتا پسر بچه‌ها جنب و جوش بیشتری دارند؛ بنابراین بهتر است فضای بیشتری را برای بازی و تحرک آن‌ها در نظر بگیرید. همچنین استفاده از لوازم شکستنی و گران قیمت به عنوان اکسسوری برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه، ایده هوشمندانه‌ای به نظر نمی‌رسد.

پسر بچه‌ها استقبال زیادی از اجرای ایده‌های جدید در دکوراسیون اتاق خوابشان نمی‌کنند. با این حال ایده‌هایی مانند دیوار مغناطیسی، قلعه بازی یا قفسه‌ دیواری برای قرار دادن فیگورها برای اغلب بچه‌ها هیجان انگیز است. اگر قصد ایجاد تغییر زیاد با هزینه کم برای دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک دارید؛ استفاده از یک لوستر اتاق خواب پسرانه را امتحان کنید. لوستر نقش بسیار زیادی در روشنایی اتاق دارد؛ همچنین دکوراسیون اتاق را لوکس و گران قیمت نشان می‌دهد.

لوستر پسرانه
جدیدترین لوستر اتاق خواب
لوستر اتاق خواب پسرانه

دکوراسیون اتاق خواب کودک

کودکان و نوزادان نمی‌توانند برای دکوراسیون اتاق خواب خود تصمیم‌گیری کنند و این کار بر عهده والدینشان است. شما به عنوان پدر و مادر می‌خواهید برای دکوراسیون اتاق خواب کودک خود نظر بدهید!؟ بنابراین بهتر است ابتدا کمی از سایت‌ها و مجلات مختلف الهام بگیرید تا ایده‌ها به خوبی در ذهنتان شکل بگیرد. ضمنا توجه به چند نکته را فراموش نکنید:

  1. برای دکوراسیون اتاق خواب کودک از لوازم و مبلمان خردسال استفاده کنید.

خردسالان نمی‌توانند از لوازمی که برای بزرگسالان طراحی شده است استفاده کنند. بهتر است محدودیت‌های حرکتی و جثه کوچکشان را در نظر بگیرید و برای دکوراسیون اتاق فرزند خردسالتان از وسایلی که برای اتاق کودک طراحی شده است استفاده کنید.

  1. دکور را به اندازه کافی ساده نگه دارید.

حتما شما هم از به هم‌ ریختگی و نامرتب بودن لوازم و اسباب‌بازی‌های اتاق کودکتان کلافه شده‌اید. یک راهکار پیشنهادی برای مرتب ماندن اتاق و ایجاد نظم بیشتر، عدم استفاده از وسایل دکوری و به کار بردن اسباب‌بازی‌ها به جای آنهاست. مثلا شما می‌توانید عروسک‌های فرزندتان را در یکی از قفسه‌های کمد بچینید تا هم ظاهر زیبایی داشته باشد و هم مکان کمتری اشغال شود.

  1. برای نورپردازی از لوستر اتاق کودک استفاده کنید.

اگر نور اتاق مناسب باشد، تمام وسایل زیبایی خود را بیشتر نشان می‌دهند و گیرایی بیشتری ایجاد می‌کنند. برای ایجاد نور مناسب می‌توان از نورهای مستقیم و غیرمستقیم بهره برد؛ البته امروزه استفاده از نورهای غیرمستقیم مانند لوستر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

از مدل های جدید  لوستر اتاق خواب  و چراغ سقفی و آباژور رومیزی در فروشگاه دهکده نور دیدن فرمائید

لوستر کودک لاله زار
لوستر اتاق کودک لاله زار

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

کمبود فضا و معماری نامناسب باعث می‌شود که دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک شما کوچک و نامرتب به نظر برسد. گرچه نمی‌توان محدودیت فیزیکی را برطرف کرد اما می‌توان با تغییر دکوراسیون و استفاده از روش‌های مدرن چیدمان، کاری کرد که اتاق بزرگ‌تر و دل‌بازتر به نظر بیاید.

اتاق‌های کوچک به سرعت بهم می‌ریزند و قرار گرفتن هر وسیله‌ اضافی روی تخت یا کف زمین می‌تواند فاجعه باشد. اگر اتاق خواب شما کوچک است توصیه می‌شود که حتما مکان‌ مخصوصی برای قرار دادن وسایل مختلف داشته باشید تا سر فرصت هر کدام را سر جایش بگذارید. سبد خالی، کارتن یا جعبه‌ چوبی که به راحتی جا به جا شود؛ می‌تواند پیشنهاد خوبی برای این کار باشد. اتاقی که وسایل زیادی در آن نباشد و طبق اصول و قواعد دکوراسیون صحیح چیده شده باشد، می‌تواند آرامش را به شما هدیه کند.

پیشنهادهایی برای دل‌بازتر نشان دادن اتاق‌های کوچک:

  • از چراغ‌ها و لامپ‌هایی با نور زیاد برای روشن کردن اتاق بهره ببرید.
  • ار مکان‌های مرده مانند زیر تخت، زیر میز یا بالای کمد برای قرار دادن وسایل اضافی استفاده کنید.
  • به کار بردن رنگ‌های روشن برای رنگ‌آمیزی دیوارها را فراموش نکنید.
  • از لوازم چند منظوره استفاده کنید؛ برای مثال وجود یک میز تحریر تاشو که فضای کمی را اشغال می‌کند، همواره بسیار کاربردی است.
دکوراسیون اتاق خواب کوچک زن و شوهر
دکوراسیون اتاق خواب کوچک

دکوراسیون اتاق خواب مدرن

خواب صحیح و عمیق زمینه را برای شاد بودن شما در طول روز فراهم می‌کند. رعایت نکات ساده می‌تواند در بهبود کیفیت خواب نقش به سزایی داشته باشد. برای مثال داشتن یک اتاق خواب زیبا با دکوراسیون ساده و شیک حس بسیار خوبی به شما منتقل می‌کند و هر شب با این حس خوب به خواب خواهید رفت. برای داشتن چنین اتاقی نیاز به تغییر معماری اتاق یا صرف هزینه‌های بسیار زیاد نیست. بلکه با داشتن دکوراسیون مناسب می‌توان یک اتاق خواب معمولی را به یک اتاق خواب شیک و لاکچری تبدیل کرد. پس ارزش این را دارد که مقداری از وقت و درآمدتان را برای تغییر چیدمان منزلتان خرج کنید. برای مثال می‌توانید از گلدان یا اشیا دکوری برای زیبایی اتاق استفاده کنید. نور مناسب باعث می‌شود هر چیزی که در اتاق خواب است، زیباتر به نظر برسد. برای نورپردازی مناسب می‌توانید از انواع مختلف نور مخفی و لوستر اتاق خواب استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب مدرن و شیک
دکوراسیون اتاق خواب مدرن

دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک

اتاق شما نمایش سه بعدی زندگی‌تان است و ارتباطی که بین دنیای بیرون و درون شما وجود دارد را نمایش می‌دهد. پس باید تا جایی که می‌توانید این محیط را زیبا و مرتب نگه دارید چرا که اتاق خواب شما منعکس‌کننده‌ باطن شماست.

بعد از چیدمان وسایل اصلی کنار هم، نوبت به اکسسوری و استفاده از لوازم جانبی می‌رسد. چند شمع رنگی روی میز آرایش، یک گلدان روی میز کنار تخت یا مجسمه‌های کوچک روی قفسه‌های کتاب؛ زیبایی و سرزندگی را به اتاق خواب شما خواهند آورد.

برای دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک، عمدتا از تخت خواب، میز کنار تخت، آیینه، لوستر و کمد لباس استفاده می‌کنند. فراموش نکنید که زیبایی در سادگی است و هرچه اتاق خواب شما ساده‌تر و خلوت‌تر باشد، دلنشین‌تر است.

دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک سلطنتی

بهترین ایده‌ها برای دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب باید مکانی برای آرامش یافتن و دوری از اضطراب و تنش‌های روزانه باشد. بهتر است چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک خود را مطابق با علایق خودتان انتخاب کنید. اما برای این کار باید با اصول طراحی دکوراسیون آشنا باشید یا دست کم نمونه‌هایی از دکوراسیون مناسب اتاق خواب را مشاهده کنید. به همین منظور در ادامه این مقاله به چند مورد از بهترین ایده‌ها برای اتاق خواب اشاره خواهیم کرد و نقطه قوت هر کدام را ذکر می‌کنیم.

دکوراسیون اتاق خواب لاکچری

در دکوراسیون اتاق خواب لاکچری دو عامل نقش اساسی را ایفا می‌کنند:

  1. نورپردازی مناسب

به جای نورپردازی مستقیم می‌توانید از نور مخفی یا لوستر برای ملایم‌تر کردن دکوراسیون اتاق خواب بهره ببرید. یکی از مزیت‌های استفاده از لوستر برای نورپردازی اتاق خواب این است که لوسترها در اندازه‌های مختلف و با طرح‌های متنوع وجود دارند. شما می‌توانید طبق سلیقه خودتان برای خرید لوستر مناسب اقدام کنید.

  1. پیروی از یک تم رنگی

در نظر گرفتن یک تم رنگی و رعایت هارمونی رنگ در همان طیف، تاثیر غیر قابل وصفی بر شیک و لاکچری به نظر رسیدن دکوراسیون اتاقتان دارد. اگر می‌خواهید از یک تم رنگ پیروی کنید بهتر است اول کلیات و وسایل اصلی اتاق را طبق سلیقه‌تان خریداری کنید و سپس به دنبال جزئیات بروید. مطمئنا یافتن بالش‌هایی با رنگ سبز زیتونی بسیار آسان‌تر از پیدا کردن صندلی راحتی با این رنگ است. اگر برای انتخاب رنگ‌های اتاق مردد هستید یا تنوع‌طلبید، از یک رنگ سفید به عنوان زمینه اصلی استفاده کنید و سایر وسایل را با رنگ‌های دیگر تکمیل کنید. با این ایده، می‌توانید هر چند وقت یکبار به آسانی و با صرف هزینه کم یک تغییر اساسی در دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک خود بوجود بیاورید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه لاکچری
دکوراسیون اتاق خواب لاکچری

المان‌های اصلی در دکوراسیون اتاق خواب

دیوار اتاق خواب

شما می‌توانید با هزینه‌ بسیار کمی دیوارهای اتاقتان را به رنگ دلخواه در آورید. با این حال بسیار از افراد استفاده از کاغذ دیواری را ترجیح می‌دهند. هم چنین برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید چند دیوار را رنگ کنید و باقی دیوارها را با کاغذ دیواری طرح دار بیارایید. فراموش نکنید که برای انتخاب رنگ و طراح اتاق خواب گزینه‌های زیادی پیش رویتان وجود دارد. پس خودتان را محدود به یک رنگ و یک طرح نکنید؛ شما می‌توانید هر چند وقت یکبار با صرف هزینه کم رنگ دیوار یا طرح کاغذ دیواری خود را تغییر دهید.

کفپوش اتاق خواب

کفپوش اتاق خواب باید از لحاظ هارمونی رنگ تناسب زیادی با سایر اجزای اتاق داشته باشد. همچنین نرم و راحت بوده و از کیفیت بالایی برخوردار باشد. کفپوش‌ها تنوع بسیار بالایی دارند و به صورت اختصاصی برای پوشاندن کف مکان‌های مختلف به کار برده می‌شوند. برای مثال کفپوش اتاق‌ کودک باید با رنگ تیره و طرح شلوغ باشد تا کمتر آلودگی و چرک را به نمایش بگذارد. همینطور کفپوش اتاق خواب باید ساده باشد تا با سایر لوازم اتاق هماهنگی داشته باشد و حس آرامش را به شما منتقل کند.  

سقف اتاق خواب

به تازگی ایده‌های جدیدی برای رنگ‌آمیزی سقف اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال بسیاری از افراد تصور می‌کنند که سقف اتاق خواب باید تنها به طور یکنواخت با رنگ سفید پوشانده شود.اگر قصد دارید تجربه‌ جدید داشته باشید بهتر است یکی از این ایده‌ها را اجرا کنید. مثلا سقف اتاق خواب خود را به شکل نقشی از ستاره‌ها و کهکشان‌ها درآورید.

رنگ اتاق خواب

آمارها نشان می‌دهد استفاده از رنگ‌های روشن و شاد در دکوراسیون اتاق خواب حس بهتری به افراد منتقل می‌کند. افرادی که در اتاق‌هایی با رنگ روشن بودند، خواب دلپذیرتری را تجربه کرده‌ بودند و آرامش بیشتری در خواب داشتند. پایه رنگ سفید و استفاده از چند رنگ خنثی دیگر فرمول همیشگی دکوراسیون‌های شیک و لاکچری است.

لوستر اتاق خواب

تمامی تلاش‌ها برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک، بدون وجود منبع نور مناسب بی‌نتیجه خواهد ماند. نورهای گرم به محیط آرامش بیشتری می‌بخشند و نورهای سرد باعث حفظ تمرکز و افزایش هوشیاری می‌شوند. پس اگر قصد خرید لوستر اتاق خواب را دارید باید این نکته را در نظر بگیرید.

نقش نور مخفی در دکوراسیون اتاق خواب

یکی از مدرن‌ترین راه‌ها برای خارج کردن اتاق از یکنواختی، توجه به نورپردازی در دکوراسیون اتاق خواب و استفاده از نور مخفی در دکوراسیون اتاق خواب است. شما می‌توانید از انواع نور مخفی مانند لامپ‌های ریسه‌ای، چراغ‌های نقطه‌ای‌، لامپ‌های LED و چراغ‌های رشته‌ای آبشاری یا حتی انواع لوستر برای این منظور استفاده کنید. تنوع لوستر و لامپ‌های نور مخفی بسیار بالا است و حتی سخت‌پسند ترین افراد هم می‌توانند منبع نور مناسب برای اتاقشان پیدا کنند.

توجه: عکس مقالات سایت صرفا جهت ایده هستند.

برای دیدن محصولات موجود در فروشگاه وارد کانال تلگرامی و یا وارد دسته بنده های سایت شوید.