انتخاب چراغ آویز

چراغ‌های آویز فقط برای نورپردازی نیستند

انتخاب چراغ آویز: لوستر آویز علاوه بر روشنایی منزل و محل کار شما کاربردهای دیگری نیز دارد! یک چراغ آویز مانند: چراغ آویز چوبی و چراغ آویز فلزی ایده آل فضای شما را دلپذیر می‌کند، به محیط شما روح و جلوه می‌بخشد و در واقع می‌تواند چیدمان و سبک دکوراسیون اتاق شما را به کلی تغییر دهد.

زمانی که لوستر آویز با مشخصات ذکر شده را پیدا کردید دیگر نیازی به جستجوی لوستر دیگری ندارید! با راهنمای کاملی که اکنون پیش روی شماست، می‌توانید تصمیم آگاهانه‌تری در این زمینه بگیرید. آیا تا به حال چراغ‌های آویز خریداری کرده‌اید و به دلیل تنوع زیاد، در انتخاب مناسب آن دچار مشکل شده‌اید؟ در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا از خرید خود نهایت استفاده را ببرید.

 

در این مقاله با ۵ اصل اساسی آشنا می‌شوید که مطمئنا در خرید لوستر آویز به کارتان می‌آید. با ما همراه باشید تا آن‌ها را یکی یکی بررسی کنیم.

💡 زیبایی دو چندان: خرید انواع لامپ فیلامنتی از دهکده نور 💡

نحوه انتخاب بهترین چراغ آویز​

با بسیاری از گزینه‌های نورپردازی آویز، ممکن است در انتخاب تنها یکی از آن‌ها مشکل داشته باشید. پس چگونه بهترین آویز را برای فضای خود انتخاب کنیم؟ کافی است به سوالات زیر پاسخ دهید. هدف از لوستر آویز چیست؟ قرار است چه کار کند؟ کجا آن را قرار دهیم؟ در برخی از اتاق ها، یک نور ثابت به جای شیک، هدف عملی‌تری دارد. به عنوان مثال، یک چراغ آویز برای جزیره آشپزخانه شما نورپردازی کارآمد و محوری را فراهم می‌کند، در حالی که این سبک از نورپردازی در جلوی ورودی برای جذب مهمان مناسب نیست.

5 نکته کلیدی برای انتخاب چراغ آویز مناسب برای خانه: برای انتخاب لوستر مناسب باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. میزان سرمایه‌ای که قصد دارید خرج کنید، هدف از خرید، ارتفاع سقف و همچنین سبک و سلیقه دلخواه شما همگی می‌توانند در این تصمیم مهم باشند.

 

اما پیشنهاد ما برای شما عزیزان این است که برای خریدی آگاهانه و مطمئن‌تر، راهنمای زیر را یک بار به دقت مطالعه کرده و سپس تصمیم به خرید بگیرید!

1. هدف خود را از خرید لوستر مشخص کنید

ملاک اصلی انتخاب یک لوستر آویز مناسب و تصمیم به خرید آن، هدف استفاده از آن چراغ است.

باید این سوال را از خود بپرسید: چرا می‌خواهم این چراغ را بخرم؟ آیا می‌خواهید گلدان روی میز کنار اتاقتان را روشن کنید یا می‌خواهید فضای آشپزخانه خانه خود را روشن کنید و آشپزی راحت‌تری داشته باشید؟!

 

وقتی پاسخ این سوال را پیدا کردید، می‌توانید بهتر و مفیدتر به نظر برسید و چراغ آویز مورد نظر خود را پیدا کنید. در واقع باید تصمیم بگیرید که آیا برای نورپردازی فضای بزرگ به آویزی با قدرت نور کافی نیاز دارید یا یک چراغ آویز تزئینی با نور ملایم می‌خواهید که تنها حس آرامش را به فضای اتاق شما منتقل کند.

انتخاب بهترین چراغ آویز در دهکده نور
چگونه بهترین چراغ آویز را انتخاب کنیم؟

2. مشخص کنید چه نوع لوستر آویز برای فضای شما مناسب است؟

چراغ‌های آویز در طرح‌ها و سبک‌های مختلف از نظر شکل و شمایل در بازار موجود است. به طور کلی چهار طرح اصلی در بازار موجود است که عبارتند از: کاسه ای، کروی، استوانه‌ای و فانتزی (تزیینی).

 

 

۴ قانون کلی برای نصب صحیح لوستر

  1. در محیط‌هایی با ارتفاع سقف حدود ۲.۵ متر، چراغ آویز باید حداقل ۳۰ تا ۴۵ سانتی متر از سقف فاصله داشته باشد.
  2. برای سقف‌هایی با ارتفاع بیش از ۲.۵ متر به ازای هر ۳۰ سانتی متر، ۸ سانتی متر به فاصله نور کاذب تا سقف اضافه شود.
  3. لامپ‌هایی که بیشتر جنبه تزیینی دارند، برای استفاده در سقف‌های کوتاه مناسب نیستند، زیرا بیشتر از آنچه هستند نشان می‌دهند.
  4. ابتدا سعی کنید ارتفاع سقف اتاق را اندازه بگیرید زیرا اتاق‌هایی با سقف کوتاه ذاتا برای استفاده از چراغ‌های آویز مناسب نیستند. علاوه بر این، قبل از نصب، طول، عرض و ارتفاع آویز را اندازه بگیرید.

در نهایت توصیه می‌شود در صورتی که مهارت کافی برای نصب چراغ آویز ندارید و در معرض خطر هستید، از متخصصان کمک بگیرید. فراموش نکنید که رعایت اصول ایمنی حرف اول را می‌زند!

3. ارتفاع مناسب برای نصب لوستر را تعیین کنید

ارتفاعی که آویز را در آن نصب می‌کنید، قطعاً بر کارایی، ظاهر و حتی ایمنی محیط شما تأثیر می‌گذارد. اگر چراغ‌های آویز خود را در ارتفاع بالاتر از حد استاندارد نصب کنید، نور مورد انتظار شما در محیط به دست نمی‌آید. از سوی دیگر، نصب چراغ‌های آویز در ارتفاعات کمتر از حد معمول نیز ممکن است آن‌ها را بیش از حد برای شما نمایان کند و شما را آزار دهد.

 

نکته مهم دیگر این است که از چراغ‌های آویز و به طور کلی وسایل نورپردازی شما در مکان‌هایی استفاده نکنید که نور به اصطلاح هدر می‌رود یا باز و بسته شدن درهای اتاق شما را مختل می‌کند. پس سعی کنید از لوستر آویز دقیقا در جایی استفاده کنید که نور طبیعی کمتر از جاهای دیگر است و نیاز به نور بیشتری دارد.

لوستر آویزان
انتخاب چراغ آویز متناسب با فضای خود

4. انتخاب چراغ آویز متناسب با فضای خود

در انتخاب لوستر سقفی حتما به اندازه لامپ و محیط آن توجه کنید. تجهیزات نورپردازی باید متناسب با محل استفاده باشد. می‌توان پیش بینی کرد که نورهای کوچک در اتاق بزرگ دیده نشوند و نورهای بزرگ در اتاق کوچک تکه‌های ناجور باشند! شما باید از آویزهایی استفاده کنید که نه آنقدر کوچک هستند که دیده شوند و نه خیلی بزرگ تا اتاق شما غیر جذاب به نظر برسد.

اگر اتاق بزرگی دارید و می‌خواهید برای آن چراغ آویز بسازید، بهتر است سراغ چراغ آویز کاسه‌ای یا استوانه‌ای بروید و اگر اتاقتان کوچک است استفاده از آویزهای خطی ظریف در کنار هم بهترین گزینه است.

5. از چراغ‌های آویز چندتایی استفاده کنید

امروزه یکی از پرطرفدارترین سبک‌های روشنایی دکوراسیون داخلی، استفاده از آویزهای متعدد در کنار هم به منظور زیبایی و نمای مدرن آن‌هاست. تصمیم گیری در مورد تعداد این چراغ‌ها در کنار هم بستگی به سلیقه و ایده شما دارد. در برخی از مواقع یک چراغ آویز تکی برای نما دادن به محیط شما کفایت می‌کند ولی در بسیاری از موارد هم استفاده از ۴ یا ۵ آویز با ارتفاع‌های مختلف در کنار یکدیگر بسیار جذاب است.

 

چراغ آویز آشپزخانه یا پذیرایی؟

استفاده از این ایده در فضایی مانند آشپزخانه به علت محدودیت فضا سبب شلوغ به نظر آمدن فضا می‌گردد در حالیکه استفاده از یک آویز یا منبع روشنایی تکی دقیقاً همان چیزی است که نیاز شما را مرتفع می‌کند. در صورت علاقه به استفاده از این چراغ‌ها در فضای آشپزخانه می‌توانید از آن‌ها به عنوان چراغ آویز اپن استفاده کنید چرا که قابلیت تنظیم ارتفاع دارند و می‌توانید با بکارگیری آن‌ها در ارتفاعات مختلف، فضای پیشخوان آشپزخانه‌تان را زیباتر کنید.

 

حالا پذیرایی یک اتاق بزرگ را در نظر بگیرید که سبک چیدمان امروزی و مدرنی دارد. این اتاق بهترین و ایده آل‌ترین فضا برای استفاده از این سبک چراغ‌های آویز است که در ارتفاع‌های گوناگون نصب شده اند. لازم به ذکر است معمولاً در این گونه چیدمان از چراغ آویز ال‌ ای دی استفاده می‌گردد. چرا که مصرف آن‌ها به مراتب کمتر بوده و نوری ملایم و دکوراتیو به محیط می‌بخشند.

لوستر آویز
انتخاب چراغ آویز متناسب با فضای خود

جمع‌بندی نحوه انتخاب چراغ آویز

جهت انتخاب بهترین چراغ آویز برای منزل خود مراحل زیر را در نظر بگیرید:

 

1. انواع مختلف چراغ آویزها را بشناسید.

2. با تعیین هدف از چراغ آویز خود شروع کنید.

3. موقعیت و ارتفاع سقف را در نظر بگیرید.

4. اندازه و تعداد آویزهای مورد نیاز خود را تعیین کنید.

چراغ‌های آویز را انتخاب کنید که به راحتی تمیز شوند، زیرا چراغ‌های آویز برای حفظ ظاهر خود نیاز به تمیز کردن گاه به گاه دارند.

6. سهولت یا سختی نصب را در نظر بگیرید.

 

در انتخاب چراغ آویز به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

علاوه بر موارد فوق، نکات زیر به شما در انتخاب بهترین چراغ آویز کمک می‌کند:

  1. چراغ‌های آویز چند دستی لوستر مانند برای نصب روی میزهای مستطیلی یا گرد مناسب است.
  2. چراغ‌های آویز خطی برای میزهای مستطیلی یا بیضی بلند استفاده می‌شود.
  3. اگر می‌خواهید چراغ‌های آویز را در فضای باز نصب کنید، حداقل ۱-۲ متر فاصله بگذارید تا از زیر آن فضا عبور کنید.
  4. برای حفظ نظم و هماهنگی در طراحی فضای مورد نظر به سایز لامپ آویز توجه کنید. با انتخاب یک آویز سایز متوسط به جای آویز خیلی کوچک یا خیلی بزرگ تعادل را برقرار کنید. یک چراغ آویز ساده و شیک زیبایی فضای شما را دو چندان می‌کند.

✏️ پیشنهادات و نظرات خود را در مورد مقاله راهنمای خرید لوستر چوبی با ما به اشتراک بگذارید.

توجه: عکس مقالات سایت صرفا جهت ایده هستند.

برای دیدن محصولات موجود در فروشگاه وارد کانال تلگرامی و یا وارد دسته بنده های سایت شوید.