لوستر مناسب برای سقف کوتاه

انواع لوسترهای مناسب برای سقف کوتاه

برای زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون خانه با سقف کوتاه لازم است که المان‌های نورپردازی زیبایی همچون لوستر استفاده شود؛ معمولا لوستر را با متریال مختلفی طراحی می‌کنند که بسیاری از آن‌ها لوستر مدرن، لوستر کلاسیک، لوستر فلزی، لوستر چوبی و … هستند. لوسترها المان‌های نورپردازی هستند که اگر به درستی انتخاب شوند، به دکوراسیون ساختمان زیبایی چشم نوازی می‌بخشند. بنابراین به منظور انتخاب لوستر برای سقف‌های کوتاه لازم است لوستری را انتخاب کنیم که متناسب با فضا باشد و نورپردازی مناسبی به محیط ببخشد.

 

زمانی که سقف ساختمان کوتاه است لازم است لوستری انتخاب شود که شاخ و برگ کمتری داشته باشد لذا زمانی که لوستر دارای شاخ و برگ بلندی باشد نه تنها فضا را تنگ و خفه به نمایش می‌گذارد، بلکه ممکن است که با اسباب و یا اشخاص بلند برخورد کند که در این صورت موجب خسارت و تلفات هم خواهد شد. بنابراین لازم که لوستر را هوشمندانه انتخاب کنید تا علاوه بر نورپردازی مناسب، دکوراسیونی فوق العاده‌ای را به نمایش بگذارید که چشم همگان را به خود خیره کند. در وهله اول لازم است بدانید که سقف شما کوتاه است یا خیر؟ بر طبق استانداردهای جهانی سقف‌هایی کمتر و یا مساوی 2 متر و 44 سانتی‌متر، سقف کوتاه در نظر گرفته می‌شوند. در ادامه لوسترهای مناسب برای سقف کوتاه را مورد بررسی قرار می‌دهیم     

برای مشاهده جدیدترین انواع لوستر اتاق خواب در سال 1401 روی لینک کلیک کنید.

لوسترهای سقفی

در حال حاضر از لوسترهای سقفی به وفور استفاده می‌شوند و معمولا رایج‌ترین نوع لوسترها هستند. لوسترهای سقفی در اشکال مختلفی طراحی می‌شوند که در اندازه و ابعاد متفاوتی هم دارند. آویز لوسترهای سقفی را می‌توان کوتاه و بلند کرد به همین دلیل در هر ارتفاعی می‌توان آن‌ها را نصب کرد. با توجه به این ویژگی‌های خوبی که این لوسترها دارند می‌توانید آن‌ها را برای سقف‌های کوتاه استفاده کنید و آن‌ها را متناسب با سایر المان‌ها خریداری کنید که بر کل محیط غلبه نکند.


سعی کنید این لوستر را کم شاخ و برگ انتخاب کنید تا فضا را کوچک و بسته نشان ندهد. این نوع لوسترها ترکیبی از کریستال و استیل خواهند بود که می‌توانند ظاهر بسیار زیبایی را به محیط ببخشند؛ نا گفته نماند که جنس بدنه این لوسترها از استیل خواهد بود که به هیچ عنوان دچار زنگ زدگی نخواهند شد. در حقیقت می‌توانید که برای این نوع لوسترها از لامپ‌های کم مصرف استفاده کنید که در کاهش هزینه‌ها موثر خواهند بود.     

لوسترهای سقفی

لوستر توکار

فکر نکنید چون سقف خانه شما کوتاه است نمی‌توانید نورپردازی زیبا و به‌روزی داشته باشید؛ این طرز فکر کاملا اشتباه است معمولا ساختمان‌هایی که دارای سقف کوتاه هستند یک فرصت مناسب برای نوآوری خواهد بود و می‌توان بهترین نورپردازی‌ها را برای آن‌ها انجام داد. لوسترهای سقفی توکار را بیشتر در سرویس‌های بهداشتی مورد استفاده قرار می‌دهند اما استفاده از آن‌ها در اتاق‌های مختلف برای طراحی دکوراسیون مدرن روز به روز بیشتر می‌شود و با طرح‌های زیبای نورپردازی، دکوراسیون بی‌نظیری را خلق می‌کنند.


این نوع لوسترها در کنار لامپ‌های دیگر برای سقف‌های کوتاه یک انتخاب مقرون به ‌صرفه و بسیار جذاب خواهد بود، که خانه را دلباز به نظر می‌رساند. این لوسترها گزینه بسیار مناسبی برای سقف‌های کوتاه هستند و زمانی که به یک نورپردازی کلی و عمومی احتیاج دارید می‌توانید از این لوسترها استفاده کنید. این لوسترها قادرند که فقط یک محدوده خاصی را نورپردازی کنند. این لوسترها را می‌توانید که در شکل‌های مربعی و گرد خریداری کنید. لوسترهای سقفی توکار گزینه مناسبی برای ساختمان‌های تجاری و اداری هم خواهند بود.    

لوستر توکار

لوستر دیوار کوب

و اما در رابطه با لوسترهای دیوار کوب لازم است بگوییم که گزینه بسیار مناسبی برای سقف‌های کوتاه هستند. این لوسترها علاوه بر زیبایی چشم نوازی که به محیط می‌دهند فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند. گفتنی است که با استفاده از این لوسترها نور مطلوبی در محیط منتشر می‌شود که چشم‌ها را اذیت نمی‌کنند. لوسترهای دیوار کوب یا همان نور افشان‌های چلچراغ در مدل‌های مختلفی طراحی می‌شوند که با سایر المان‌های دکوراسیون می‌توانید آن‌ها را هماهنگ کنید.

لوستر دیوار کوب

لوستر جزیره

در واقع لوسترهای جزیره را اکثرا در آشپرخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌دهند. این لوسترها دارای ابعاد کوچی هستند و در عین حال کلاسیک و ساده هستند، به همین دلیل می‌توانید که آن‌ها را در اتاق‌هایی با سقف کوتاه مورد استفاده قرار دهید؛ البته که یک ایده هوشمندانه است. این لوستر معمولا این توانایی را دارد که نور بیشتری را به یک مکان خاص منتشر کند که پس از آن با خطای دید فضا را بزرگ‌تر و بازتر به نمایش می‌گذارد. 

علاوه بر این می‌توان گفت که بسیاری از مدل‌های این لوستر برای طراحی داخلی دکوراسیون‌های مدرن به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند. ویژگی‌هایی که برای تمام این لوسترهای مناسب سقف کوتاه عبارت‌اند از تابش نور مناسب، هماهنگی با دکوراسیون، همخوانی با لوسترهای فضای خانه، عدم غلبه بر محیط و … هستند. نکته‌ای که نباید فراموش کنید است است که به هر اندازه‌ای که لوستر سقفی به مرکز نزدیک‌تر باشد، موثر تر خواهند بود و زیبایی بیشتری به محیط می‌دهند.        

لوستر جزیره

تاثیر رنگ لوستر مناسب سقف کوتاه

همان گونه که قبل‌تر گفتیم برای لوسترها از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود که از مصالح تزئینی هم مثل سنگ، کریستال، فلزهای تزئین شده و … در طراحی آن‌ها استفاده شده است. شما باید لوستری را انتخاب کنید که با رنگ دکوراسیون همخوانی داشته باشد؛ تمام مصالحی که در لوستر استفاده شده باشد باید با رنگ کلی دکوراسیون و طراحی داخلی لوازمی همچون پرده‌ها، مبلمان، دیوار و … هماهنگی داشته باشد. رنگی که برای لوسترها انتخاب می‌کنید باید با المان‌هایی همچون مبلمان و پرده انتخاب شود چرا که این المان‌ها دیر به تعویض می‌شوند و شما مجبور به تعویض زود به زود لوستر نخواهید شد. 


گفتنی است که رنگ‌های روشن برای سقف‌های کوتاه گزینه مناسبی‌اند لذا فضا را دلبازتر و بزرگ‌تر نشان می‌دهند اما رنگ‌های تیره عکس این قضیه را شامل می‌شوند یعنی موجب می‌شوند که فضا کوچک تر و تنگ‌تر به نمایش بگذارند. می‌توانید انواع لوسترها را به صورت اینترنتی از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. این روزها لوسترهایی که طراحی و تولید می‌شوند رنگ بندی‌های متنوعی دارند که با تمام دکوراسیون‌ها هماهنگی دارند و با توجه به سلیقه شخصی و سایر المان‌ها می‌توانید رنگ لوستر را انتخاب کنید.        

✏️ پیشنهادات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

توجه: عکس مقالات سایت صرفا جهت ایده هستند.

برای دیدن محصولات موجود در فروشگاه وارد کانال تلگرامی و یا وارد دسته بنده های سایت شوید.