علت سوختن ریسه شلنگی

ریسه شلنگی یکی از منابع نوری است که برای تامین نور و تزیین فضا استفاده می‌شود. این ریسه ها انعطاف‌پذیری بالایی دارد و می‌توان آن را به روش‌های مختلف وصل کرد. جنس این ریسه در برابر باران اسیدی و نور خورشید مقاوم بوده و دارای طول عمر بالا و دوام عالی می‌باشد. علت سوزش جناغ یکی از مواردی است که در این قسمت در نظر گرفته شده است. این ریسه نیز مانند هر وسیله دیگری ممکن است آسیب دیده باشد و نیاز به تعمیر داشته باشد. البته یافتن علت سوختن ریسه شلنگی و حل این مشکل آسان است. با این حال، ممکن است از بسیاری از این دلایل آگاه نباشید. اما نگران نباشید ما شما را در این زمینه راهنمایی می‌کنیم.
سوزاندن این ریسه علل متعددی دارد که هر کدام بر اساس علائم باید در نظر گرفته شود. برای حل این مشکل، ابتدا باید ولتاژ ریسه، باتری، کانکتور، لامپ، قطب و منبع تغذیه را بررسی کنید تا بتوانید علت اصلی سوختن ریسه را مشخص کنید. برای تاخیر در سوختن ریسه‌ها بهتر است این ریسه‌ها از ضوابط خاصی از فروشگاه‌های معتبر پیروی کنند. همچنین باید به نگهداری این ریسه‌ها نیز توجه کنید. در این صورت، ریسه برای مدت بسیار طولانی کار خواهد کرد.

 

⚡️🔥لوستر چوبی ارزان را فقط از ما بخرید!!!🔥⚡️

7 علت اصلی سوختن ریسه شلنگی

دلایل مختلفی برای سوزاندن ریسه شلنگی وجود دارد که برای حل مشکل باید هر کدام را جداگانه در نظر گرفت.

💡 موقعیت

رزوه‌های شلنگ از نظر موقعیت به دو گروه داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند. رزوه شلنگ بیرونی دارای روکش مخصوص برای مقاومت در برابر شرایط مختلف مانند نور خورشید و باران می‌باشد. در نتیجه، اتصال ریسه داخلی به یک دکوراسیون بیرونی می‌تواند باعث سوختن آن شود.

💡 اتصال صحیح

پیوند بسیار مهم است. ریسه شلنگی به دلیل تبدیل بین الکترودهای منفی و مثبت می‌سوزد. بنابراین، به عنوان یک قاعده کلی، باید ریسه‌ها را به هم وصل کنید.

💡 سیم کشی

سیم کشی فیلامنت LED کیفیت و دوام آن را تعیین می‌کند. بنابراین با خرید ریسه از مراکز معتبر می‌توانید از استاندارد بودن سیم کشی اطمینان حاصل کنید.

💡 ولتاژ مناسب

ریسه شلنگی به ولتاژ بسیار کمی نیاز دارد. بنابراین، اگر این رزوه را به منبع برق بالا وصل کنید، ریسه می‌سوزد.

💡 اتصال کم نور

این موضوع خیلی سریع قابل حل است و من بسیار نگران هستم. با بررسی تنظیمات اتصال و دیمر، سازگاری را بررسی کنید و برای رفع مشکل، اتصال شل را برطرف کنید. اما اگر این مشکل برطرف نشود منجر به سوختگی ریسه می‌شود.

💡 ولتاژ پایین

در این حالت نور ریسه سوسو می‌زند. و اگر این حالت ادامه یابد، احتراق ریسه شلنگی ممکن است رخ دهد. دلیل آن این است که اتصال و منبع تغذیه با مشکل مواجه است. برای حل این مشکل، مطمئن شوید که سطح ولتاژ با ریسه مطابقت دارد.

💡 افت ولتاژ

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن ریسه شلنگی و سوختن ریسه افت ولتاژ است. در این حالت لبه‌های ریسه شلنگی در رنگ‌های مختلف نمایش داده می‌شود.

 

🔥🔥برای خرید لوستر اتاق خواب کلیک کنید🔥🔥

استفاده صحیح از ریسه شلنگی

استفاده صحیح از ریسه شلنگی برای جلوگیری از سوختگی

بهترین راه برای افزایش عمر ریسه شلنگی مراقبت از ریسه شلنگی و جلوگیری از سوختن آن است. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا از شلنگ خود حداکثر استفاده را ببرید. دمای ایده آل برای ریسه شلنگ معمولا ۴۰ درجه است. اما زمانی که دما از ۴۰ درجه بیشتر شود، تبادل دمایی بین ریسه و محیط صورت نمی‌گیرد و رنگ حرارت داده و می‌سوزد. برخی از ریسه‌ها طوری طراحی شده‌اند که در آب به خوبی کار کنند. البته برخی از رزوه‌ها در برابر آب مقاوم نیستند و آسیب دیده اند. بنابراین در استفاده از ریسه‌ها به ضد آب بودن یا نبودن آن‌ها توجه کنید. نکته‌ای که در مورد رزوه‌های شلنگ وجود دارد این است که رزوه‌های شلنگ باید به صورت موازی نصب شوند و در صورت نصب سری می‌سوزند. پس از استفاده از ریسه ها، آن‌ها را جمع آوری کرده و در گوشه‌ها جمع کنید تا از آسیب در امان بمانند. به خاطر داشته باشید که محل نگهداری نیز باید مناسب باشد.

🔥🔥برای خرید آباژور چوبی کلیک کنید🔥🔥

علت سوسو زدن ریسه شلنگی

چه چیزی باعث پلک زدن ریسه شلنگی می‌شود؟ همچنین ممکن است این مشکل را داشته باشید که ریسه‌ها بعد از مدتی شروع به کم یا زیاد شدن می‌کنند. این مسئله باعث ایجاد مشکل بزرگ‌تری می‌شود و در نهایت می‌تواند منجر به فرسودگی ریسه شود. بنابراین توصیه می‌کنیم در اسرع وقت این محصول را تعمیر کنید. اگر رشته‌ها شروع به چشمک زدن کنند، ممکن است فاز و صفر به هم وصل شوند یا الکترودهای منفی و مثبت به صورت معکوس به هم متصل شوند. در نتیجه به جنبه‌های منفی و مثبت ریسه توجه کنید. خرابی ترانسفورماتور یکی دیگر از دلایل خرابی و چشمک زدن ریسه شلنگی است. بنابراین اگر موارد فوق دلیل ریسندگی ریسه نیست باید این قسمت را بررسی کنید.

اگر کیفیت ریسه ضعیف باشد، این مشکل به مرور زمان بیشتر می‌شود. بنابراین، یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشید سلامت و استانداردهای ریسه است. اما اگر ریسه از کیفیت خوبی برخوردار است و پس از مدتی ریسه سوسو می‌زند و شروع به پلک زدن می‌کند، باید مراقب قدرت این دستگاه باشید. برخی از ریسه‌ها از باتری برای تامین انرژی استفاده می‌کنند. بنابراین، زمانی که باتری تمام می‌شود و تمام می‌شود، چراغ‌های ریسه شروع به چشمک زدن می‌کنند. ممکن است ریسه قرمز بخرید، اما وقتی آن را به برق وصل کنید، ابتدا و انتهای ریسه یک رنگ زرد یا نارنجی خواهید دید. یکی از دلایل اصلی این مشکل افت ولتاژ روی رزوه است. گاهی اوقات ریسه‌ها داغ می‌شوند و امکان تبادل انرژی در آن‌ها وجود ندارد. در این مورد، یک متخصص باید مشکل را حل کند. عدم تعادل و استانداردهای ریسه شلنگی از دیگر عواملی هستند که از تغییر رنگ ریسه جلوگیری می‌کنند.

علت سوسو زدن ریسه شلنگی

داغ شدن ،یک علت سوختن ریسه شلنگی

چراغ ریسه ممکن است بلافاصله پس از خرید روشن نشود. در این صورت در صورت وجود مشکل از نظر کیفیت یا استاندارد بودن ریسه و ضمانت ریسه خریداری شده می‌توانید آن را تعویض کرده و ریسه سالن را تحویل بگیرید. به همین دلیل همواره بر خرید ریسه از فروشگاه‌های معتبر تاکید می‌شود. سوزاندن لامپ یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که سیم شلنگ را روشن نمی‌کند. در این صورت با تعویض لامپ می‌توان این مشکل را به راحتی با هزینه کم برطرف کرد. برای حل این مشکل، بهتر است اتصال برق، دیمر و البته باتری را بررسی کنید. این به این دلیل است که ممکن است برق به طور کلی مانند چراغ‌ها به سیم نرسیده باشد. اما در صورت‌عدم وجود مشکل در اتصال، چراغ شلنگ را بسوزانید و حتما آن را تعویض کنید. این مشکل که مشکل چراغ‌های ریسه اسب است، اغلب ناشی از سوختن ریسه اسب است زیرا فروشگاه‌ها و مراکز تولید کننده این محصول ریسه‌های تقلبی یا بی‌کیفیت می‌فروشند.

🔥🔥برای خرید لوستر مدرن برای پذیرایی کلیک کنید🔥🔥

 

علت روشن نشدن ریسه شلنگی

گاهی اوقات چراغ‌های شیلنگ ریسه‌ اصلا روشن نمی‌شود، برای حل این مشکل باید اتصالات برق و دیمرها و همچنین باتری را بررسی کنیم، زیرا ممکن است ریسه و چراغ‌های آن به برق نرسیده باشند. اما اگر در اتصالات مشکلی وجود نداشته باشد باید چراغ ها سوخته و نیاز به تعویض داشته باشند که بیشتر به این دلیل است که برخی از مراکز با فروش شیلنگ های بی کیفیت ریسه باعث ایجاد این نوع ایراد می شوند (شلنگ سوخته ریسه).

✏️ پیشنهادات و نظرات خود را در مورد مقاله علت سوختن ریسه شلنگی با ما به اشتراک بگذارید.

بروزرسانی 12.10.01

توجه: عکس مقالات سایت صرفا جهت ایده هستند.

برای دیدن محصولات موجود در فروشگاه وارد کانال تلگرامی و یا وارد دسته بنده های سایت شوید.