راهنمای خرید لوستر چوبی

لوستر چوبی چیست

راهنمای خرید لوستر چوبی:💡لوستر یک المان دکوراتیو است که علاوه بر نورپردازی محیط می‌تواند زیبایی منحصر به فردی را در محیط ایجاد کند. لوسترها با متریال‌های مختلفی طراحی می‌شوند، که لوستر چوبی یکی از آن‌ها است. زمانی که از یک لوستر چوبی استفاده شود، که مدل دکوراسیون شما مدرن و یا کلاسیک باشد. در واقع به عنوان یک المان دکوراتیو، در بخش‌های مختلف خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین لازم است که برای ایجاد زیبایی بی‌نظیر و نورپردازی مناسب این لوسترها را کاملا درست و متناسب با محیط مورد نظر انتخاب کنید. در واقع با تنوع رنگ و نوع چوبی که برای ساخت لوسترها وجود دارد، دست شما کاملا باز است و می‌توانید در محیط‌های مختلف لوسترها را در ابعاد و اندازه‌های مختلف تهیه و خریداری کنید. 

 

از لوسترهای چوبی در تمام مکان‌ها استفاده می شود، برای مثال در سالن‌های پذیرایی، راهروها، آشپزخانه‌ها، اتاق خواب‌ها می‌توان از مدل‌های مختلف لوستر چوبی بهره گرفت. در لوسترها می‌توان از لامپ‌های معمولی و لامپ‌های ال ای دی استفاده کرد و در واقع با استفاده از لامپ‌های ال ای دی در کاهش هزینه‌ها موثر خواهید بود. لوسترهایی که طراحی می‌شوند، انواع مختلفی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به لوسترهای فانتزی، لوسترهای دیواری، لوسترهای سفید، لوسترهای چوبی سقفی، دست ساز، مدرن و… اشاره کرد. لوسترهای چوبی علاوه بر استفاده در خانه‌ها معمولا در مکان‌های تجاری و اداره‌‎ها به وفور دیده می‌‎شوند؛ اساسا این لوسترها در گذشته برای طبقات اشراف کاربرد داشته‌اند اما در حال حاضر همه و همه می‌تواند از زیبایی آن بهره ببرند.        

5 ملاک مهم برای خرید لوستر چوبی

هنگامی که برای انتخاب یک لوستر به بازار می‌روید، لازم است که اطلاعات کافی راجع به آن داشته باشید. برای مثال انواع آن را بشناسید، نوع چوب که در ساخت لوستر به کار رفته است، قیمت آن، رنگ و ابعاد و… را می‌توان مورد بررسی قرار داد. برای انتخاب یک لوستر مناسب تمام این نکات در ذهن شما شکل می‌گیرند و شما با داشتن اطلاعات کافی می‌توانید نیاز خود را برطرف کنید. برای این که یک خرید خوب و مناسب داشته باشید ما تمام این نکات را بیشتر شرح می‌دهیم:

ملاک های مهم در خرید لوستر چوبی

1. جنس لوستر چوبی

پارامتر بسیار مهمی که در انتخاب یک لوستر دیده می‌شود “جنس چوب لوستر” است. بسیاری از تولید کنند‌ها لوسترها را با متریال MDF می‌سازند، در صورتی که این چوب برای لوسترها مناسب‌ نیستند چرا که در برابر عواملی همچون رطوبت و نم بسیار ضعیف هستند، به عبارت ساده زمانی که این چوب در یک محیط مرطوب قرار بگیرد، باد می‎‌کند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن دچار آسیب می‌‎شود. جنس چوبی که انتخاب می‌‎شود علاوه بر زیبایی باید در برابر رطوبت و حرارت کاملا مستحکم و مقاوم باشد. در واقع بهترین متریالی که برای لوسترها وجود دارد، چوب روس است. در هنگام خرید لوستر حتما چوب روس را انتخاب کنید چرا که این چوب در برابر رطوبت و شرایط جوی مختلف کاملا مقاوم است؛ و در عین حال در برابر قارچ و نفوذ حشرات هم بسیار مستحکم خواهد بود.

2. رنگ چوب لوستر

شرکت‌هایی که در زمینه تولید لوستر چوبی فعالیت می‌‎کنند، اصولا از رنگ‌های مختلفی برای طراحی و ساخت لوستر استفاده می‌کنند؛ اما اغلب لوسترها را در چهار رنگ گردویی، فندوقی، قهوه‌ای تیره، سفید تولید می‌شوند، که بسیار پرطرفدار هم هستند؛ لذا می‌توان این رنگ‌ها را با مبل‌ها، میز تلویزیون، فرش و… هماهنگ کرد و یک فضای بی‌نظیر را ایجاد کرد. در واقع می‌توان لوستر را بسیاری از وسایل خانه ست یا هماهنگ کرد.

رنگ چوب لوستر

3. سایز و اندازه لوستر چوبی

پارامتر مهم دیگری که در هنگام خریداری یک لوستر باید به آن توجه شود “اندازه لوستر” است؛ لذا بایستی برای دکوراسیون خانه خود یک لوستر با سایز و ابعاد مناسب انتخاب کنید. برای مثال اگر برای سالن‌های پذیرایی بزرگ از لوسترهای کوچک استفاده کنید، نه تنها دکوراسیون زیبا نمی‌شود بلکه یک ناهماهنگی و ظاهری نامرتب هم مشاهده خواهید کرد. در واقع سایز لوسترهایی که در سالن پذیرایی استفاده می‌شود با لوسترهایی که برای اتاق خواب هستند بسیار متفاوت هستند. در وهله اول به متراژ محیط و ارتفاع سقف بسیار دقت کنید؛ چرا که لوسترهای بزرگ و پر شاخ و برگ برای اتاق‌های که سقف کوتاه دارند، گزینه مناسبی نخواهند بود.

4. لامپ‌های استفاده شده در لوستر

لامپ‌هایی که برای لوستر خود انتخاب می‌کنید بایستی کم مصرف باشند لذا متریالی که برای ساخت سرپیچ‌های لوستر چوبی استفاده شده است، از باکالیت است. باکالیت بسیار با کیفیت است و گزینه مناسبی هم برای لوسترهای شاخه‌ای به شمار می‌رود. این روزها از لامپ‌های معمولی برای لوسترها استفاده نمی‌شود، چرا که حرارت زیادی تولید می‎‌کند و در نهایت منجر به شکستن حباب‌های لوستر می‌شوند. لامپ‌های کم مصرف از نوع SMD و LED هستند که حرارتی هم تولید نمی‌کنند.

لامپ‌های استفاده شده در لوستر

5. لوسترهای مخصوص هر بخش از خانه

برای هر قسمتی از خانه معمولا لوسترهای چوبی مخصوصی استفاده می‌شود، که در هنگام انتخاب هر کدام از آن‌ها باید نکاتی را مد نظر قرار بدهید. در واقع لوسترهای آشپزخانه، سالن‎های پذیرایی، لوسترهای چوبی مخصوص اتاق خواب، لوسترهای چوبی راهروها مشخصات کاملا متفاوتی دارند؛ که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

لوسترهای جوبی آشپزخانه: اگر لوستر چوبی را برای آشپزخانه خود می‌خواهید به شکل میز غذا خوری دقت کنید لذا نباید لوستر بر محیط غذا غلبه داشته باشد.

لوسترهای چوبی پذیرایی: این لوستر باید متناسب با سایر وسایل منزل باشد و رنگ و سایز آن هم به درستی انتخاب شود.

لوسترهای چوبی راهرو: وجود لوستر چوبی در راهروها جذابیت خاصی به راهرو می‌دهند و حتما لازم است به ابعاد آن دقت کنید.

لوستر چوبی اتاق خواب: برای انتخاب لوستر مناسب اتاق به متراژ اتاق دقت کنید و لوستر را متناسب با سایز آن خریداری کنید.                     

 

  

✏️ پیشنهادات و نظرات خود را در مورد مقاله راهنمای خرید لوستر چوبی با ما به اشتراک بگذارید.

توجه: عکس مقالات سایت صرفا جهت ایده هستند.

برای دیدن محصولات موجود در فروشگاه وارد کانال تلگرامی و یا وارد دسته بنده های سایت شوید.