انتخاب چراغ دیواری مناسب

انتخاب چراغ دیوار مناسب می‌تواند در جهت افزایش زیبایی فضاهای بسته و یا باز یک اقدام جدی و کارا باشد. با پاشش نور در هر فضا و اتاق، می‌توان جریان زندگی را به خوبی درک و حس کرد. یکی از جاهایی که به شدت به نورپردازی نیاز دارد و به کمک این علم، می‌توان زیبایی خارق‌العاده‌ای شاهد بود، دیوارها هستند. برخی دیوارها مناسب استفاده از وسایل تزیینی نبوده و امکان اینکه یک یا چند قاب عکس برای روی آن‌ها قرار داده شود، وجود ندارد. در این شرایط بهترین کاری که می‌توان برای تزیین و زیباتر کردن دیوار ساده انجام داد، نورپردازی است.

چراغ دیواری مناسب را چگونه انتخاب کنیم؟

حال در این بین موضوعی که اهمیت زیادی دارد انتخاب بهترین چراغ دیواری برای نصب است. اگر به فروشگاه‌هایی که در این حوزه کار می‌کنند مراجعه کرده باشید، حتماً با طیف وسیعی از انواع چراغ دیواری برخورد کرده‌اید. داشتن اطلاعات کافی در مورد انتخاب بهترین‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا هر دیوار را به بهترین شکل ممکن تزیین کنید.

چراغ دیواری

💡مشاهده بهترین محصولات  چراغ  دیواری چوبی در  فروشگاه اینترنتی دهکده نور 💡

چراغ دیواری اتاق نشیمن و پذیرایی

در خرید چراغ دیواری مناسب اتاق نشیمن و پذیرایی باید با دقت و وسواس بیشتری عمل کرد؛ در اینجا تنها بحث نورپردازی مطرح نبوده و این نوع لامپ به عنوان یک وسیله تزیینی نیز مطرح است؛ پس این نوع لامپ علاوه بر آنکه باید بتواند نوری بهینه و زیبا در اختیار قرار دهد، باید از نظر شکل ظاهری نیز زیبایی خاص و منحصر به فردی داشته باشد. برای روشن کردن فضاهای بسته بهتر است از لامپ‌هایی که به سقف می‌چسبند، استفاده کنید و در ضمن حتماً توجه داشته باشید که نوع لامپ انتخابی، دکوراسیون موجود در فضا و سبکی که برای دکوراسیون انتخاب شده است را تحت تأثیر قرار ندهد.

چراغ دیواری فضای باز

موضوع بسیار مهمی که در خرید چراغ دیواری مناسب فضای باز باید مورد توجه قرار داده شود، بالا بودن مقاومت این نوع چراغ است. اگر لامپ، در معرض برخورد آب باران و برف قرار دارد، بهتر است برای خرید چراغ‌هایی که لامپ آنها در یک محفظه قرار دارد، اقدام شود. این محفظه کمک می‌کند تا آب باران و یا برف با لامپ تماسی نداشته و دچار شکستگی نشود.

روشنایی حمام و روشویی

یکنواخت بودن نور در حمام و روشویی موضوع مهمی است که در خرید لامپ روشنایی این قسمت‌ها باید مورد توجه قرار داده شود. نکته‌ای که بین اغلب لامپ‌های مناسب برای نصب در سرویس‌های بهداشتی و حمام مشترک به نظر می‌رسد، آن است که در تولید این لامپ‌ها سعی می‌شود از نورهایی که شباهت بیشتری به رنگ روز دارند استفاده شود. در ضمن از آنجایی که رطوبت موجود در این دو فضا زیاد است برای حفاظت از لامپ قرار داده شده در چراغ دیواری، باید یک محفظه سخت و محکم به کار گرفته شده باشد تا از ورود رطوبت و آب و ترک خوردن لامپ جلوگیری شود. گاهی اوقات برخی لامپ‌ها در اثر دریافت جریان برق، گرمای زیادی را به دست آورده و این موضوع می‌تواند باعث شکستن و پرت شدن تکه‌های آن به اطراف شود.

انواع زاویه نور چراغ‌های دیواری

یکی از مواردی که بین انواع چراغ‌های دیواری وجود داشته و باعث تفاوت این نوع چراغ‌ها با هم شده است، زاویه نور خارج شده از لامپ است. از آنجایی که این موضوع می‌تواند بر روی نحوه روشن کردن محیط تأثیر بسزایی داشته باشد، به هنگام خرید چراغ دیواری مناسب باید به مساله زاویه تابش نیز دقت کرد. در ادامه این متن، لامپ‌هایی که می‌توانند از زاویه‌های متفاوت، نور را در محیط پراکنده کنند مورد بررسی قرار خواهیم داد. امیدواریم که این آشنایی اجمالی بتواند به شما کمک کند تا بهترین‌ها را خریداری کنید.

چراغ دیواری نور بالا و پایین

اگر به دنبال آن هستید که تعادل نوری را در اتاق خود رعایت کنید، چراغ دیواری نور بالا و پایین بهترین انتخابی است که شما در این حوزه می‌توانید داشته باشید. این نوع چراغ قادر است نور را به یک اندازه به سمت بالا و پایین هدایت کرده و فضای بالایی و پائینی چراغ را به صورت یکنواخت و متعادل روشن کند؛ به دلیل پاشش نور در دو سمت، این نوع لامپ می‌تواند در فضاهای داخلی و یا فضاهای بیرونی منزل کارا و مؤثر ظاهر شود.

چراغ دیواری نور پایین

چراغ دیواری نور پایین

چراغ دیواری نور پایین می‌تواند نوری که قرار است در محیط پخش کند را به سمت پایین هدایت کند. در واقع با این لامپ، فضایی که در زیر یک لامپ وجود دارد، به نحوی کاملاً مؤثر روشن خواهد شد. شاید جالب باشد که بدانید معمولاً در جاهایی که نیاز است یک محیط صمیمی و دلنشین ایجاد شود، از این لامپ استفاده می‌کنند. نوری که توسط این چراغ تولید می‌شود از کارایی بالاتری برخوردار بوده و خصوصاً در فضاهای بزرگ و از جمله اتاق‌های نشیمن و پذیرایی گزینه‌های مناسبی برای خرید و نصب به شمار می‌روند. توصیه می‌کنیم از نصب این نوع لامپ در راهروها یا دیوارهایی که در خارج از منزل قرار دارند، اجتناب کنید؛ زیرا این نوع چراغ قادر نیست نور زیادی تولید کند.

چراغ دیواری نور بالا

چراغ دیواری نور بالا، می‌تواند نور را در فضا و محوطه‌ای که بالای چراغ قرار دارد، پخش کند. از این نوع چراغ، هم برای روشن کردن فضا و هم در جاهای که قصد دارند فضا را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان دهند، استفاده می‌کنند. در آپارتمان‌هایی که مساحت زیادی نداشته و یا در اتاق‌هایی که کوچک به نظر می‌آیند استفاده از این نوع لامپ قدرت زیادی برای تغییر در فضا و بزرگ جلوه دادن آن برخوردار است. اگر اتاقی که شما در آن ساکن هستید در جایی واقع است که نور طبیعی زیادی را دریافت نمی‌کند، این نوع لامپ گزینه بسیار مناسبی برای این مورد به شمار می‌رود.

سخن نهایی

در این متن در مورد انتخاب چراغ دیواری مناسب نکاتی ارائه شد. برای آنکه خرید یک نوع لامپ با کارایی و اثر بخشی بیشتری همراه باشد، توصیه می‌شود برای خرید این نوع چراغ حتماً به فضایی که قرار است این محصول در آنجا قرار داده شود توجه کنید. انتخاب نوع مناسب چراغ دیواری به شما امکان می‌دهد تا روشنایی به صورت بهینه و جذاب در محیط فراهم گردد.

✏️ پیشنهادات و نظرات خود را با  دهکده نور به اشتراک بگذارید.

به‌روزرسانی ۲ آذر ۱۴۰۰

توجه: عکس مقالات سایت صرفا جهت ایده هستند.

برای دیدن محصولات موجود در فروشگاه وارد کانال تلگرامی و یا وارد دسته بنده های سایت شوید.